Historia 2. Zakres podstawowy. Klasa 2 . Podręcznik do liceum i technikum

Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach...
56,20
Opis

Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące różnym elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.

 Układ treści (działy) podręcznika:

I. Początki nowożytnego świata ‒ wiek XVI
II. Rzeczpospolita w XVI stuleciu
III. Od absolutyzmu do rewolucji ‒ wiek XVII
IV. Rzeczpospolita w dobie wielkich wojen XVII wieku
V. Europa i świat w XVIII wieku
VI. Rzeczpospolita w XVIII wieku
VII. Epoka napoleońska

Struktura tematu (jednostki lekcyjnej):

Wypunktowane najważniejsze zagadnienia lekcji.
Oś czasu porządkująca kluczowe wydarzenia omawiane na lekcji.
Tekst główny podzielony na podrozdziały – wprowadza podstawowe treści nauczania wyszczególnione w podstawie programowej zakresu podstawowego.
Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów historycznych.
Ramki „Warto wiedzieć” zawierające dodatkowe informacje o charakterze ciekawostek, uzupełnień – ubarwiają i rozszerzają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem.
Ramki „Ślady przeszłości” zawierają informacje o śladach historii czy konsekwencjach wydarzeń historycznych, z którymi uczeń styka się w codziennym życiu.
Ramki „Biogram” wprowadzają dodatkowe informacje dotyczące ważnych postaci historycznych.
Ramki „Spory, dyskusje, oceny” rozszerzają wiadomości i pokazują różne oceny prezentowanych wydarzeń i postaci.
Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) – towarzyszą im polecenia ukierunkowujące interpretację danego rodzaju źródła (ikonograficznego, kartograficznego, statystycznego).
● „Kalendarium” – zestawienia najważniejszych wydarzeń omawianych na danej lekcji, ułatwiające powtarzanie i systematyzację materiału nauczania.
● Podsumowanie (tematu) – krótki tekst syntetyzujący najważniejsze wiadomości i formułujący wnioski.
Polecenia (na zakończenie tematu) – polecenia otwarte sprawdzające opanowanie materiału nauczania.
Praca z tekstem źródłowym – tekst źródłowy (lub historiograficzny) z poleceniami ukierunkowującymi analizę.
Infografiki (całostronicowe lub na rozkładówkach) – w atrakcyjny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia historyczne.

Struktura materiału powtórzeniowego po dziale:

Powtórzenie (działu) – podsumowanie najważniejszych zagadnień w formie krótkich tekstów wraz z taśmą chronologiczną synchronizująca wydarzenia z różnych dziedzin (np. polityka gospodarka, wojskowość, kultura itp.).
„Warto przeczytać” – propozycje wartościowych publikacji popularnonaukowych odnoszących się do treści danego działu.
„Źródła – konteksty” – materiał ćwiczeniowy zawierający teksty źródłowe i historiograficzne oraz źródła ikonograficzne wraz z zestawami poleceń.
Polecenia (otwarte) odnoszące się do treści działu.

Szczegóły - Historia 2. Zakres podstawowy. Klasa 2 . Podręcznik do liceum i technikum

  • Autor: Jarosław Czubaty
  • MEN: 987/2/2020
  • Wydawnictwo WSiP
  • Rok wydania: 2020
  • Oprawa: Miękka
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 9788302189753
  • Język: polski
  • Podtytuł: Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum
  • Nr wydania: 1
  • ISBN: 9788302189753

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również




Zaoszczędź na wyprzedaży >>

Bestsellery - Podręczniki szkolne

Nowości - Książki