Jak zdrowo schudn길? Coraz cz沅ciej zadajemy sobie to pytanie, gdy zamierzamy przej뜻 na diet. Prawid쿽we od퓓wianie jest niezwykle wa퓆a by zapewni sobie smuk낢 sylwetk i by nie odbi쿽 si to na naszej formie. Oty쿽뜻 nazywana jest chorob cywilizacyjn, a czsto뜻 jej wystpowania wzrasta lawinowo. Niepokoj켧y jest fakt, 풽 nadwag mo퓆a ju zaobserwowa u coraz m쿽dszych osb, nawet u dzieci w wieku przedszkolnym. Mimo wzrastaj켧ej 턻iadomo턢i, 쿪twego dostpu do informacji, problem wci굻 narasta. Na ka풼ym kroku mo풽my si natkn길 na "niezawodne" i szybkie sposoby na pozbycie si zbdnych kilogramw. Kuracje, diety, programy wicze z trenerami osobistymi mog przynie뜻 zamierzony efekt, ale rwnie mog powa퓆ie zrujnowa nasz kiesze a co gorsze zdrowie.

Jak zdrowo schudn길?

Aby skutecznie i bezpiecznie walczy z nadwag musimy przede wszystkim uzbroi si w cierpliwo뜻. Je풽li oczekujemy szybkich efektw, to mog one by krtkotrwa쿮 i niebezpieczne dla naszego organizmu. Kluczem do pozbycia si zbdnych kilogramw jest wzmo퓇na aktywno뜻 fizyczna i zbilansowana, zdrowa dieta.

Jak zdrowo schudn길

Aktywno뜻 fizyczna

Je풽li pracujemy w biurze, wracamy do domu samochodem i wje풼풹my do niego wind by do koca wieczoru le풽 wygodnie na kanapie, to bezwarunkowo zmiemy tryb 퓓cia. Nie koniecznie musimy przygotowywa si od razu do maratonw lub kator퓆iczego biegania -zacznijmy od ma퀉ch kroczkw. Znajd펛y tak aktywno뜻 - ktra sprawi nam przyjemno뜻, i nie bdziemy musieli si do niej zmusza (yoga, basen, squash). Zacznijmy od spacerw minimum p車 godzinnych i ustabilizujmy je na ilo턢i 10000 krokw dziennie (z pomoc mog przyj뜻 nam aplikacje w smartfonach). Systematyczno뜻 tych dzia쿪 pomo풽 nam spali oko쿽 3500 kalorii w tygodniu. Dodatkowo zrezygnujmy z windy, zaparkujmy samochd dalej od swojego domu i wyrbmy sobie nawyk chodzenia podczas rozmowy telefonicznej.

Zdrowa dieta

W internecie znajdziemy mnstwo przepisw i diet, ktre pomog, a nawet zagwarantuj nam pozbycie si problemw z nadwag. Pamitajmy, 풽 te porady nie zawsze s konsultowane z dietetykami i mog sprawi, 풽 pozbawimy nasz organizm niezbdnych sk쿪dnikw od퓓wczych. By nie narazi naszego organizmu na powik쿪nia spowodowane niedoborami minera농w i witamin musimy trzyma si nastpuj켧ych zasad 퓓wienia:

  • Od퓓wiajmy si regularnie. Zamiast trzech du퓓ch posi쿸w w ci켫u dnia przejd펛y na pi唯 mniej obfitych.
  • Unikajmy cukru. Je풽li ju musimy dos쿪dza napoje lub potrawy to stosujmy zamienniki o ni퓋zym indeksie glikemicznym.
  • Wybierajmy produkty bogate w b쿽nnik. Zmniejszaj one uczucie g쿽du i redukuj przyswajanie cholesterolu.
  • Zredukujmy spo퓓wanie t퀅szczw nasyconych. Do낢czmy do swojej diety owoce morza, ryby, oleje zawieraj켧e nienasycone kwasy t퀅szczowe.
  • Ograniczmy alkohol gdy zawiera on tylko puste kalorie. Okazjonalnie mo풽my skusi si na czerwone wytrawne wino, ktre zawiera przeciwutleniacze.