Let's talk. Choose your own destiny. Time to spare, time to kill
- Europejski Instytut Rozwoju Umiejętności (Eiru)
-
9788396261717
CHOOSE YOUR OWN DESTINY - Time to Spare, Time to Kill (Życie prywatne) Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń. Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje,...
33,43 zł
Opis
CHOOSE YOUR OWN DESTINY - Time to Spare, Time to Kill (Życie prywatne)
- Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń.
- Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje, które działania chcą podjąć i uargumentować dlaczego akurat te.
- Kolejne karty, to kolejne działania, kolejne negocjacje i coraz bardziej zawiła i zaskakująca fabuła.
(niepozorne sprzątanie strychu może się zakończyć pobytem w więzieniu lub obiadem z Królową – wszystko zależy od decyzji podjętych w trakcie gry)
- Gra składa się z 40 głównych kart plus 5 dodatkowych kart ze zwrotami do wykorzystania przez uczniów
- Uczniowie pracują w grupach 2-5 osobowych (na zajęciach 1:1 również można wykorzystać grę- wtedy negocjacje odbywają się z nauczycielem)
Co ćwiczymy?
- Słownictwo z całej podstawy programowej (każda gra skupia się na oddzielnym dziale)
- Gramatykę (mnogość sytuacji i scenariuszy zmusza uczniów do używania różnorodnych struktur i czasów)
- Funkcje językowe, czyli gotowe zdania i popularne zwroty, które są niezbędne do płynnej komunikacji (nie tylko te podane na kartach, ale mnóstwo innych, wymuszonych przez zawiłe scenariusze i niespodziewane zwroty akcji)
- Umiejętność pracy w grupie, przedstawiania swojego punktu widzenia i negocjacji.
Dodatkowe zadania:
- Gra może służyć wielokrotnie – wybór innego scenariusza prowadzi do innych kart i innych zakończeń.
- Uczniowie, którzy zagrali w grę wielokrotnie mogą ułożyć swoje własne zakończenia, lub dodać nowe wątki na zrobionych przez siebie dodatkowych kartach.
- Opowiadanie o możliwych skutkach różnych działań to idealny pretekst do przećwiczenia zdań w trybach warunkowych.
- Inspirując się kartami „choose your own line” uczniowie mogą stworzyć listę słówek niezbędnych do użycia w grze – ta opcja sprawdza się wyjątkowo dobrze, kiedy używamy gry jako powtórki leksykalnej po zrealizowaniu danego działu z podręcznika.
Praca w grupie:
- Współtworzenia znaczeń w rozmowie.
- Możliwość pomagania sobie w przypadku braku zrozumienia, testowania swoich hipotez językowych, otrzymywania informacji zwrotnej o poprawności i zrozumiałości używanego języka, oraz uczenia się od siebie.
- Gra zawiera elementy powtarzalne (rozmowa odbywa się z kilkoma osobami na ten sam temat) – zwiększenie nie tylko płynności i logiki wypowiedzi, ale także praca nad zrozumiałością i poprawnością.
Cele niejęzykowe:
- Budowanie relacji w grupie
- Kreowanie pozytywnego nastawienia do procesu nauczania
- Wiara we własne możliwości
- Odnoszenie się podczas zajęć do ważnych kwestii
- Wspomaganie rozwoju osobistego
- Motywowanie do pracy
- Odpowiadanie na potrzeby emocjonalne uczniów poprzez dyskusję na istotne tematy
Last but not least: Te gry to “samograj” – rolą nauczyciela jest podsłuchiwać jak uczniowie się angażują i radośnie snują dywagacje po angielsku. Proste zasady i arcyciekawe wątki gwarantują świetną zabawę, mądrą powtórkę leksykalno-gramatyczną i ekscytujące negocjacje.
Autorką scenariuszy jest EWA TOREBKO.
Szczegóły - Let's talk. Choose your own destiny. Time to spare, time to kill
- Wydawnictwo Europejski Instytut Rozwoju Umiejętności (Eiru)
- Oprawa: Inna
- Rok wydania: 2022
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788396261717
- EAN: 9788396261717
Recenzje
Recenzje
Inni Klienci kupili również
Popularne tematy: