Let's talk. Choose your own destiny. Time to spare, time to kill

  • Europejski Instytut Rozwoju Umiejętności (EIRU)
  • 9788396261717
  • 48 godzin + czas dostawy
CHOOSE YOUR OWN DESTINY - Time to Spare, Time to Kill (Życie prywatne) Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń. Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje,...
38,85

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 38,85 zł

Opis

CHOOSE YOUR OWN DESTINY - Time to Spare, Time to Kill (Życie prywatne)

  • Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń.
  • Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje, które działania chcą podjąć i uargumentować dlaczego akurat te.
  • Kolejne karty, to kolejne działania, kolejne negocjacje i coraz bardziej zawiła i zaskakująca fabuła.

(niepozorne sprzątanie strychu może się zakończyć pobytem w więzieniu lub obiadem z Królową – wszystko zależy od decyzji podjętych w trakcie gry)

  • Gra składa się z 40 głównych kart plus 5 dodatkowych kart ze zwrotami do wykorzystania przez uczniów
  • Uczniowie pracują w grupach 2-5 osobowych (na zajęciach 1:1 również można wykorzystać grę- wtedy negocjacje odbywają się z nauczycielem)

Co ćwiczymy?

  • Słownictwo z całej podstawy programowej (każda gra skupia się na oddzielnym dziale)
  • Gramatykę (mnogość sytuacji i scenariuszy zmusza uczniów do używania różnorodnych struktur i czasów)
  • Funkcje językowe, czyli gotowe zdania i popularne zwroty, które są niezbędne do płynnej komunikacji (nie tylko te podane na kartach, ale mnóstwo innych, wymuszonych przez zawiłe scenariusze i niespodziewane zwroty akcji)
  • Umiejętność pracy w grupie, przedstawiania swojego punktu widzenia i negocjacji.

Dodatkowe zadania:

  • Gra może służyć wielokrotnie – wybór innego scenariusza prowadzi do innych kart i innych zakończeń.
  • Uczniowie, którzy zagrali w grę wielokrotnie mogą ułożyć swoje własne zakończenia, lub dodać nowe wątki na zrobionych przez siebie dodatkowych kartach.
  • Opowiadanie o możliwych skutkach różnych działań to idealny pretekst do przećwiczenia zdań w trybach warunkowych.
  • Inspirując się kartami „choose your own line” uczniowie mogą stworzyć listę słówek niezbędnych do użycia w grze – ta opcja sprawdza się wyjątkowo dobrze, kiedy używamy gry jako powtórki leksykalnej po zrealizowaniu danego działu z podręcznika.

Praca w grupie:

  • Współtworzenia znaczeń w rozmowie.
  • Możliwość pomagania sobie w przypadku braku zrozumienia, testowania swoich hipotez językowych, otrzymywania informacji zwrotnej o poprawności i zrozumiałości używanego języka, oraz uczenia się od siebie.
  • Gra zawiera elementy powtarzalne (rozmowa odbywa się z kilkoma osobami na ten sam temat) – zwiększenie nie tylko płynności i logiki wypowiedzi, ale także praca nad zrozumiałością i poprawnością.


Cele niejęzykowe:

  • Budowanie relacji w grupie
  • Kreowanie pozytywnego nastawienia do procesu nauczania
  • Wiara we własne możliwości
  • Odnoszenie się podczas zajęć do ważnych kwestii
  • Wspomaganie rozwoju osobistego
  • Motywowanie do pracy
  • Odpowiadanie na potrzeby emocjonalne uczniów poprzez dyskusję na istotne tematy

Last but not least: Te gry to “samograj” – rolą nauczyciela jest podsłuchiwać jak uczniowie się angażują i radośnie snują dywagacje po angielsku. Proste zasady i arcyciekawe wątki gwarantują świetną zabawę, mądrą powtórkę leksykalno-gramatyczną i ekscytujące negocjacje.

Autorką scenariuszy jest EWA TOREBKO.

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Szczegóły - Let's talk. Choose your own destiny. Time to spare, time to kill