Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do...
31,99 * 49,00 zł
*cena detaliczna

Produkt niedostępny

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 33,50 zł

Opis

Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.

Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.

W książce:

  • prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu
  • modele predykcyjne i heurystyka UX
  • nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
  • warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
  • implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii

UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!


Opinie o książce

Jon sprawia, że pojęcia psychologiczne łatwo zrozumieć i zastosować je w kontekście projektowania UX. Pozwala to na opracowanie wspólnego języka, który wspomaga pracę zespołów, dając im możliwość sprawniejszego porozumiewania się w ramach ewaluacji decyzji projektowych

Christy Ennis-Kloote, Design Practice Manager w OST

Prawa UX są świetnym źródłem dla profesjonalnego projektanta. Książka daje możliwość zapoznania się z najważniejszymi zasadami UX i jest przydatnym punktem odniesienia, kiedy potrzeba szerszego oglądu

Jens Oliver Meiert, Meiert.com


O autorze

Jon Yablonski jest multidyscyplinarnym projektantem, prelegentem i twórcą cyfrowym. Fascynuje go obszar na styku projektowania UX i tworzenia front-endu stron internetowych. Z pasją opracowuje mapy podróży użytkownika i prototypy. Obecnie pracuje w General Motors nad zdefiniowaniem formy interaktywnych doświadczeń nowej generacji w pojazdach

Ten produkt jest dostępny na TaniaKsiazka.pl.

Szczegóły - Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

  • Autor: Jon Yablonski
  • Wydawnictwo Helion
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2021
  • Ilość stron: 144
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 9788328380547
  • Język: polski
  • Podtytuł: Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
  • Oryginalny tytuł: Laws of UX
  • Tłumacz: Gutowski Maksymilian
  • Nr wydania: 1
  • ISBN: 9788328380547
  • EAN: 9788328380547
  • Wymiary: 140X208

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt