W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek

Książka prezentuje wszystkie dźwięki języka polskiego. Zawiera wiele słów, zdań, opowiadań, rymowanek, wierszyków, wyliczanek, historyjek, obrazków do słownego opisywania, zabaw i ćwiczeń kształcących polską mowę. Życzymy „…aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. Podstawowe...
65,15
Opis

Książka prezentuje wszystkie dźwięki języka polskiego. Zawiera wiele słów, zdań, opowiadań, rymowanek, wierszyków, wyliczanek, historyjek, obrazków do słownego opisywania, zabaw i ćwiczeń kształcących polską mowę.

Życzymy „…aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”.


Podstawowe założenie ćwiczeń proponowanych dzieciom z zaburzeniami artykulacji w recenzowanej publikacji dotyczy nie tylko rozpoznawania samych cech dystynktywnych głoski, ale – zgodnie z etapami nabywania mowy i języka – również tworzenia wyrazów, zdań i tekstów oraz rozwiązywania zadań językowych poprzez pomysł literacki i zabawę. Przedstawione ćwiczenia zgodnie z zamiarem autorki ułożone są według klucza: głoska/fonem–litera–wyraz–tekst. Klucz ten jest oparty na psycholingwistycznych teoriach rozwoju językowego, według których dziecko po opanowaniu języka mówionego przechodzi na wyższy poziom komunikowania się: poznaje litery jako znaki graficzne głosek, uświadamia sobie budowę wyrazów i zdań. Następnie tworzy wielozdaniowe komunikaty i teksty o różnej funkcji. W części teoretycznej książki uwidacznia się troska autorki o zatracenie przez dzieci radości z zabaw językowych. Każde ćwiczenie zaproponowane w publikacji może być bazą do dalszych zabaw językowo-literackich, stanowi ramę do zmiany materiału werbalnego i wprowadzania tego samego ćwiczenia przy innym, trudniejszym materiale słownym. Ćwiczenia można przeprowadzić w ciągu jednego godzinnego spotkania terapeutycznego. Warto je połączyć z plastycznymi i ruchowymi formami aktywności dziecka, tym samym oddziałując polisensorycznie na proces uczenia się. Ćwiczenia zaproponowane w książce są w zasadzie planem terapii logopedycznej z gotowymi wzorami zabaw i ćwiczeń językowych. I choćby z tego powodu warto po tę publikację sięgnąć.

dr n. hum. Ewa Boksa
(fragment recenzji)


O autorce

Bożena Kołcun jest psychologiem, logopedą, terapeutą dysleksji rozwojowej (absolwentka UMCS w Lublinie w zakresie psychologii, podyplomowych studiów w zakresie surdologopedii i afazjologii oraz diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej). Zajmuje się diagnozą psychologiczną, diagnozą dysleksji rozwojowej, dyskalkulii, problemów rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży z wadami słuchu, wzroku i mowy. Prowadzi terapię logopedyczną. Przeprowadza komputerowe badania słuchu.

FAQ

Sekcja FAQ

Kto jest autorem "W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek"?
Za treścią podręcznika stoi Bożena Kołcun.
Jest autorem kilku podręczników szkolnych, jednak są one wyjątkowo wartościowe. Często autorzy podręczników mają wyższe stopnie naukowe w dziedzinie, na temat której piszą. Czy wiesz, że niektórzy autorzy tworzą tylko 1 - 2 materiałów edukacyjnych, skupiając się na eksploracji dziedziny nauki. Wynikać to może na przykład z konieczności nieraz wyczerpującego zaangażowania w proces pisania. Nie dla każdego zdarza się, że łączenie wiedzy z ich przekazywaniem idą w parze.

Skąd mam wiedzieć, że to ten podręcznik muszę kupić?
Zweryfikuj wykaz książek w Twojej szkole w danym roku szkolnym. Zwróć szczególną uwagę na tytuł, autora/autorów oraz wydawnictwo. Miej na uwadze, że każda jednostka nauczania może mieć inne wymagania dotyczące wykazu podręczników. Z tego powodu warto jest uzyskać informacje bezpośrednio od wychowawców bądź z wykazu podręczników szkolnych wywieszonych przez szkołę.


Ile stron ma ta pozycja?
467: tyle stron liczy ten tytuł.
Jest wypełniony treścią edukacyjną uwydatnioną ilustracjami. Zawarto w nim wartościowe, starannie dobrane informacje, które rozwijają wiedzę z danego przedmiotu.


Jakiego rodzaju okładkę ma ten podręcznik?
Podręcznik wydano w miękkiej oprawie. Dzięki temu, że jest stosunkowo lekka, z łatwością można ją zapakować do szkolnej torby lub plecaka.


Jaka jest data wydania tego podręcznika?
Ten podręcznik został wydany w 2021 roku. Od lat jest uznanym źródłem wiedzy i narzędziem dla wielu szkół. Przez ten okres pozyskał duże zaufanie nauczycieli, co świadczy o jego wartości edukacyjnej.


W co, poza podręcznikami, warto zaopatrzyć ucznia?
Na stronach www szkół zazwyczaj można znaleźć informacje dotyczące szczególnych wymagań a propos wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się często: przybory do pisania, przybory do rysowania, artykuły plastyczne i kreatywne. Pamiętaj o zakupie zeszytów! Pamiętaj, że uczniowi otoczonemu artykułami, które lubi, np. piórnik z ulubionym bohaterem albo plecak w ulubionym kolorze, będzie w szkole trochę raźniej. Sprawdź, jakie produkty do szkoły polecamy w Bee.pl. Mamy tak duży wybór, że na pewno znajdziesz coś interesującego.


Czy jeśli zaszła pomyłka podczas kupowania to mogę zwrócić lub wymienić podręcznik?
Oczywiście, że możesz zwrócić zakupiony podręcznik i zamówić ten, którego potrzebujesz. Więcej o tym, w jaki sposób możesz zwrócić produkt, dowiesz się na tej stronie.


Szczegóły - W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek

Dane producenta

Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, ul. Targowa 7a/1, 25-520, Kielce, Polska, tel. 692962066, handel@wydped.pl; prezes@wydped.pl

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również




Zaoszczędź na wyprzedaży >>

Bestsellery - Podręczniki szkolne

Nowości - Książki