W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek

Książka prezentuje wszystkie dźwięki języka polskiego. Zawiera wiele słów, zdań, opowiadań, rymowanek, wierszyków, wyliczanek, historyjek, obrazków do słownego opisywania, zabaw i ćwiczeń kształcących polską mowę. Życzymy „…aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. Podstawowe...
63,03 * 65,00 zł
*cena detaliczna

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 52,54 zł

Opis

Książka prezentuje wszystkie dźwięki języka polskiego. Zawiera wiele słów, zdań, opowiadań, rymowanek, wierszyków, wyliczanek, historyjek, obrazków do słownego opisywania, zabaw i ćwiczeń kształcących polską mowę.

Życzymy „…aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”.


Podstawowe założenie ćwiczeń proponowanych dzieciom z zaburzeniami artykulacji w recenzowanej publikacji dotyczy nie tylko rozpoznawania samych cech dystynktywnych głoski, ale – zgodnie z etapami nabywania mowy i języka – również tworzenia wyrazów, zdań i tekstów oraz rozwiązywania zadań językowych poprzez pomysł literacki i zabawę. Przedstawione ćwiczenia zgodnie z zamiarem autorki ułożone są według klucza: głoska/fonem–litera–wyraz–tekst. Klucz ten jest oparty na psycholingwistycznych teoriach rozwoju językowego, według których dziecko po opanowaniu języka mówionego przechodzi na wyższy poziom komunikowania się: poznaje litery jako znaki graficzne głosek, uświadamia sobie budowę wyrazów i zdań. Następnie tworzy wielozdaniowe komunikaty i teksty o różnej funkcji. W części teoretycznej książki uwidacznia się troska autorki o zatracenie przez dzieci radości z zabaw językowych. Każde ćwiczenie zaproponowane w publikacji może być bazą do dalszych zabaw językowo-literackich, stanowi ramę do zmiany materiału werbalnego i wprowadzania tego samego ćwiczenia przy innym, trudniejszym materiale słownym. Ćwiczenia można przeprowadzić w ciągu jednego godzinnego spotkania terapeutycznego. Warto je połączyć z plastycznymi i ruchowymi formami aktywności dziecka, tym samym oddziałując polisensorycznie na proces uczenia się. Ćwiczenia zaproponowane w książce są w zasadzie planem terapii logopedycznej z gotowymi wzorami zabaw i ćwiczeń językowych. I choćby z tego powodu warto po tę publikację sięgnąć.

dr n. hum. Ewa Boksa
(fragment recenzji)


O autorce

Bożena Kołcun jest psychologiem, logopedą, terapeutą dysleksji rozwojowej (absolwentka UMCS w Lublinie w zakresie psychologii, podyplomowych studiów w zakresie surdologopedii i afazjologii oraz diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej). Zajmuje się diagnozą psychologiczną, diagnozą dysleksji rozwojowej, dyskalkulii, problemów rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży z wadami słuchu, wzroku i mowy. Prowadzi terapię logopedyczną. Przeprowadza komputerowe badania słuchu.

FAQ

Sekcja FAQ

Kto jest autorem "W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek"?
Za treścią podręcznika stoi Bożena Kołcun.
Jest autorem kilku podręczników szkolnych, jednak są one wyjątkowo wartościowe. Często autorzy podręczników mają wyższe stopnie naukowe w dziedzinie, na temat której piszą. Czy wiesz, że niektórzy autorzy tworzą tylko 1 - 2 materiałów edukacyjnych, skupiając się na eksploracji dziedziny nauki. Wynikać to może na przykład z konieczności nieraz wyczerpującego zaangażowania w proces pisania. Nie dla każdego zdarza się, że łączenie wiedzy z ich przekazywaniem idą w parze.

Skąd mam wiedzieć, że to ten podręcznik muszę kupić?
Zweryfikuj wykaz książek w Twojej szkole w danym roku szkolnym. Zwróć szczególną uwagę na tytuł, autora/autorów oraz wydawnictwo. Miej na uwadze, że każda jednostka nauczania może mieć inne wymagania dotyczące wykazu podręczników. Z tego powodu warto jest uzyskać informacje bezpośrednio od wychowawców bądź z wykazu podręczników szkolnych wywieszonych przez szkołę.


Ile stron ma ta pozycja?
467: tyle stron liczy ten tytuł.
Jest wypełniony treścią edukacyjną uwydatnioną ilustracjami. Zawarto w nim wartościowe, starannie dobrane informacje, które rozwijają wiedzę z danego przedmiotu.


Jakiego rodzaju okładkę ma ten podręcznik?
Podręcznik wydano w miękkiej oprawie. Dzięki temu, że jest stosunkowo lekka, z łatwością można ją zapakować do szkolnej torby lub plecaka.


Jaka jest data wydania tego podręcznika?
Ten podręcznik został wydany w 2021 roku. Od lat jest uznanym źródłem wiedzy i narzędziem dla wielu szkół. Przez ten okres pozyskał duże zaufanie nauczycieli, co świadczy o jego wartości edukacyjnej.


W co, poza podręcznikami, warto zaopatrzyć ucznia?
Na stronach www szkół zazwyczaj można znaleźć informacje dotyczące szczególnych wymagań a propos wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się często: przybory do pisania, przybory do rysowania, artykuły plastyczne i kreatywne. Pamiętaj o zakupie zeszytów! Pamiętaj, że uczniowi otoczonemu artykułami, które lubi, np. piórnik z ulubionym bohaterem albo plecak w ulubionym kolorze, będzie w szkole trochę raźniej. Sprawdź, jakie produkty do szkoły polecamy w Bee.pl. Mamy tak duży wybór, że na pewno znajdziesz coś interesującego.


Czy jeśli zaszła pomyłka podczas kupowania to mogę zwrócić lub wymienić podręcznik?
Oczywiście, że możesz zwrócić zakupiony podręcznik i zamówić ten, którego potrzebujesz. Więcej o tym, w jaki sposób możesz zwrócić produkt, dowiesz się na tej stronie.


Szczegóły - W ogrodzie dźwięków języka polskiego. Program profilaktyczno-terapeutyczny do kształtowania świadomości fonologicznej i artykulacyjnej głosek

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również