Wierszyki drogowskazy do utrwalania wymowy i pisowni głosek: t, d, n, j, l, r

"Wierszyki drogowskazy" stanowią drugą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek. Poświęcone są utrwaleniu prawidłowej artykulacji i zapisu głosek: [t], [d], [n], [ń], [j], [l] oraz przygotowaniu dziecka do prawidłowej wymowy głoski [r]. Choć na rynku jest wiele publikacji...
10,71

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 9,64 zł

Opis

"Wierszyki drogowskazy" stanowią drugą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek. Poświęcone są utrwaleniu prawidłowej artykulacji i zapisu głosek: [t], [d], [n], [ń], [j], [l] oraz przygotowaniu dziecka do prawidłowej wymowy głoski [r]. Choć na rynku jest wiele publikacji dotyczących głoski [r], książeczka przedstawia zagadnienie w szerszej perspektywie.

Droga do "królowej głosek" (nazwijmy ją Reginą) jest długa i żmudna. Zamiast ryzykować pójście na skróty i pobłądzenie, lepiej wybrać sprawdzony szlak, w którym pomogą inne głoski. Uniknie się wtedy poczucia zniechęcenia wynikającego z nieudanych prób i sprawi, że dziecko będzie odczuwać satysfakcję ze zbliżania się do celu. W utrwalaniu głoski [r] pomoże dziecku ponad 30 wierszyków uporządkowanych zgodnie z zasadami prowadzenia terapii logopedycznej tej głoski.

Wierszyki wyróżnia czystość fonetyczna, tzn. takie opracowanie materiału, by wymowa wierszy przychodziła naturalnie, bez zmagania się z kilkoma trudnościami naraz. Pomocą dla dziecka są też "obrazkowe głoski" zamieszczone na końcu książki, zilustrowane wcześniej wierszami i załączonymi do nich obrazkami, które odnoszą się do dźwięków z otoczenia. Przy poznawaniu oznaczeń literowych głosek współcześnie zaleca się zapoznanie dziecka ze wszystkimi literami, co znacznie ułatwi naukę czytania.

Wskazówki logopedyczne:

  • Wskazane jest zachowanie kolejności wierszyków, zostały one bowiem ułożone zgodnie z naturalnym rozwojem mowy. Jedynie Wycieczka do ń zwraca głównie uwagę na zagadnienia związane z zapisem (najtrudniejszym w tej części).
  • Nie należy ćwiczyć wierszyków z głoską nieosiągalną dla dziecka. W ramach przygotowania do wymowy głoski [r] (którą dziecko opanowuje ok. 5.-6. roku życia) warto rozpocząć ćwiczenia od głosek [t], [d], [n], [l], następnie "przerobić" głoski [sz], [ż], [cz], [dż] zawarte w Niepoważnych wierszykach (3 część cyklu), a dopiero później rozpoczynać ćwiczenia z głoską [r] (o ile głoska ta nie pojawi się w międzyczasie).
  • Literę d na końcu wyrazu lub w otoczeniu spółgłosek bezdźwięcznych czytamy bezdźwięcznie, np. "miód, głód, lód" czytamy jako "mjut, głut, lut", literę i między spółgłoską a samogłoską czytamy jako [j], np. "biały kwiat" czytamy jako "bjały kfjat". Litery ą oraz ę przed literami oznaczającymi głoski [ć], [dź] czytamy jako [oń], [eń] np. "piąć się, pięć" czytamy jako "pjońć śę, pjeńć".

W tym miejscu chcę wyrazić podziękowanie prof. Bronisławowi Rocławskiemu, pani Joannie Trzaskalik oraz pani Katarzynie Węsierskiej za przekazaną wiedzę z zakresu logopedii i zainspirowanie mnie światem głosek.

Mam nadzieję, że te krótkie, zabawnie zilustrowane wierszyki będą przez dzieci chętnie czytane, a dla rodziców, logopedów, glottodydaktyków i nauczycieli stanowić będą pożyteczną pomoc.

Autorka

FAQ

Sekcja Q&A

Kto napisał "Wierszyki drogowskazy do utrwalania wymowy i pisowni głosek: t, d, n, j, l, r"?
Autorem tytułu jest Lubina Monika.
Jest autorem kilku podręczników szkolnych, ale te treści są bardzo wartościowe. Często autorzy podręczników mają wysokie kompetencje w dziedzinie, na temat której piszą. Ciekawostka: niektórzy autorzy tworzą tylko jeden do dwóch materiałów szkolnych, skupiając się bardziej na eksploracji dziedziny nauki. Wynikać to może przykładowo z włożenia dużego wysyłku w proces pisania. Dla niewielu zdarza się, że łączenie wiedzy i doświadczenia, z ich przekazywaniem dalej idą w parze.

Na podstawie czego mam wiedzieć, że to właśnie ten podręcznik muszę kupić?
Od weryfikacji poprawności zakupu listy książek szkolnych dzielą Cię 3 kroki:
1. Zdobądź listę niezbędnych do kupienia podręczników w szkole.
2. Zweryfikuj zgodność tytułu, autora, nazwę wydawnictwa.
3. Sprawdź, czy wymienione wyżej dane znajdują się w opisie oglądanego produktu.


W jakiej okładce jest książka?
Publikacja jest w miękkiej oprawie. Lekkie wydanie sprawia, że wychodząc do szkoły bez przeszkód można ją zabrać ze sobą.


Jaka jest data wydania tego podręcznika?
Ta pozycja została opublikowana w 2015 roku. Od wielu lat jest uznaną kopalnią wiedzy i narzędziem dla wielu uczących się. Przez te lata pozyskał zaufanie nauczycieli, co potwierdza jego wartość edukacyjną.


Co, obok podręczników, warto kupić na kolejny rok szkolny?
Na stronach internetowych szkół zazwyczaj można znaleźć informacje dotyczące szczególnych wymagań odnośnie wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się często: długopisy, ołówki, mazaki, artykuły plastyczne i kreatywne. Miej na uwadze nabycie odpowiednich zeszytów. Plecak w ulubionym kolorze, piórnik z wizerunkiem lubianego zwierzaka... W rok szkolny warto wejść z energią i we własnym stylu. Dedykowane artykuły wyprawkowe mogą dostarczyć radości, a wręcz zwiększyć nieco pewność siebie. Odpowiednie artykuły kreatywne mogą zainspirować do pracy twórczej. Sprawdź wyprawkę do szkoły, z którą, w naszej opinii, warto wejść w rok szkolny.


Czy mogę wymienić lub zwrócić kupiony podręcznik?
Produkty nie podlegają wymianie, ale pamiętaj o tym, że nietrafiony podręcznik kupiony online zawsze możesz zwrócić, i w zamian zamówić ten właściwy. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwracać produkty? Wszystkie informacje znajdziesz tutaj.


Szczegóły - Wierszyki drogowskazy do utrwalania wymowy i pisowni głosek: t, d, n, j, l, r

  • Autor: Monika Lubina
  • Wydawnictwo Impuls
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2015
  • Format: 16x23,5 cm
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 9788378508229
  • Język: polski
  • Podtytuł: t, d, n, ń, j, l, r
  • ISBN: 9788378508229
  • EAN: 9788378508229
  • Wymiary: 16.0x23.5x0.5

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również