Dawno ju obalono mit, 瞠 kuchnia wega雟ka jest monotonna i pozbawiona smaku. Potrawy spe軟iaj帷e wymagania tej diety s niezwykle zr騜nicowane, a potrzebne do nich sk豉dniki bez problemu znajdziemy praktycznie w ka盥ym sklepie.

Przepisy na wega雟kie 郾iadania

Na diet wega雟k przechodzi coraz wi璚ej os鏏, a w sklepach mo積a znale潭 szeroki asortyment odpowiednich produkt闚. Zdaniem os鏏, kt鏎e zdecydowa造 si na taki spos鏏 od篡wiania, naj豉twiej zastosowa go w przypadku 郾iada. Oto kilka pomys堯w na po篡wne i smaczne poranne posi趾i.

Na s這no

W przypadku 郾iada na s這no weganie stawiaj g堯wnie na kanapki. W tym wypadku najwa積iejsze s dodatki do nich. Znakomicie nada si pasta z rozgniecionego dojrza貫go awokado i pomidora. Mo積a te przygotowa past z ciecierzycy i suszonych pomidor闚. W tym celu wystarczy wzi望 puszk ciecierzycy i zblendowa ze s這iczkiem pomidor闚, odrobin oleju i szczypt soli. Niekt鏎zy twierdz, 瞠 pasta taka smakuje jak tu鎍zyk. Innym pomys貫m jest pasta z suszonych pomidor闚 i czerwonej fasoli.

Oryginalnym pomys貫m s kanapki z wega雟kim smalcem! Jak go przyrz康zi? Potrzebne s: bia豉 fasola z puszki, cebula, jab趾o, olej, li軼ie laurowe i ziele angielskie. Najpierw odcedzamy fasol i blendujemy z odrobin wody. Cebul kroimy w drobn kostk i podsma瘸my, a jab趾o 軼ieramy na tarce. Wszystko razem mieszamy i jeszcze raz delikatnie blendujemy, a nast瘼nie dodajemy przyprawy. Tak przygotowany smalec mo瞠 sta w lod闚ce nawet kilka dni!

Na s這dko

Wega雟kie 郾iadania na s這dko to najcz窷ciej musy i koktajle. Przyk豉dem mo瞠 by mus jab趾owy. Przygotowuje si go z 3 jab貫k, kt鏎e nale篡 obra, pokroi w kawa趾i i gotowa przez 5 minut. Potem wylewamy wod i blendujemy jab趾a z dwiema 造磬ami oleju kokosowego oraz 30 g wi鏎k闚 kokosowych.

Doskona造m wyborem b璠zie te koktajl kakaowy. Najpierw blendujemy banana i awokado z odrobin mleka ry穎wego, a potem dolewamy mleka tak, by uzyska do 800 ml napoju, co wystarcza na dwie porcje. Na koniec dodajemy 造磬 kakao i blendujemy ponownie.

Musy i deserki>>

Do szko造

A co zrobi, je郵i chcemy zdrowy i po篡wny posi貫k np. dziecku do szko造? Mo積a przygotowa mu na przyk豉d jaglank. Potrzeba do niej 500 ml mleka ry穎wego i 6-7 造瞠k p豉tk闚 jaglanych. Oba sk豉dniki gotujemy przez 3 minuty; mo瞠my w闚czas doda pewne dodatki dla smaku, np. 造磬 kakao, mielon wanili lub p豉tki migda這we. Tak przygotowan past mo積a zapakowa do s這iczka.

Innym pomys貫m jest wega雟kie sushi. Do jego przyrz康zenia potrzebujemy kilku arkuszy nori, ry簑 i ciemnego sosu sojowego. Ry gotujemy tak, by by kleisty (nie sypki!), a kiedy wystygnie, doprawiamy sosem sojowym. Potem k豉dziemy arkusz nori matow stron do g鏎y i nak豉damy na niego cienk warstw ry簑. Na 鈔odek k豉dziemy wybrane dodatki (np. tofu w璠zone, seler naciowy, grzyby mun, czerwon papryk, og鏎ek), a potem zawijamy.

Je郵i nasz malec lubi s這dycze, to mo瞠my mu przyrz康zi past czekoladow. W tym celu pra篡my w piekarniku szklank migda堯w przez 10 minut, a jednocze郾ie na ten sam czas zalewamy wrz徠kiem szklank daktyli. Potem blendujemy oba sk豉dniki z 4 造磬ami kakao, dodaj帷 ewentualnie wody dla uzyskania w豉軼iwej konsystencji. W ten spos鏏 otrzymujemy spory s這ik pasty, kt鏎y mo積a przez kilka dni przechowywa w lod闚ce i dawa dziecku po ma貫j porcji akurat na 郾iadanie.

Smacznego!


Zobacz tak瞠: