Kasza jaglana

Jest 20 produktów.
-12%
w magazynie
-10%
w magazynie
-3%
w magazynie
w magazynie
-17%
w magazynie
-6%
wysyłka w 24 godziny
wysyłka w 24 godziny

Pochodząca z prosa kasza jaglana jest jedną z najwcześniej poznanych, najzdrowszych i najdłużej spożywanych przez człowieka kasz. Bogata w składniki odżywcze, antyoksydanty zapewniające właściwości przeciwnowotworowe i zdrowe tłuszcze, powinna znaleźć się w każdej zbilansowanej diecie. Jakie jeszcze właściwości ma kasza jaglana? Czy jest produktem, który pomoże w odchudzaniu?

SPIS TREŚCI

Właściwości kaszy jaglanej
Wartości odżywcze kaszy jaglanej
Kasza ekspandowana (preparowana)
Przyrządzenie kaszy jaglanej na odchudzanie
Przeciwwskazania

Właściwości kaszy jaglanej

Kasza jaglana jest niezwykle pożywna, a zarazem lekkostrawna. Ma działanie zasadotwórcze. To jeden z produktów niezawierających glutenu, dlatego może być stosowany przez osoby z celiakią. Stanowi bogate źródło wielu witamin i innych cennych składników. Zawiera witaminy z grupy B, magnez, żelazo, miedź i krzem. Kasza jaglana to produkt, który z powodzeniem może zastąpić ziemniaki, makaron czy ryż w codziennej diecie, także wiele osób cierpiących na zakwaszenie organizmu korzysta z jej dobrodziejstw.

Kasza jaglana to tak naprawdę pozbawione łusek ziarno prosa o słomkowożółtym kolorze. Zdobywa uznanie u konsumentów przede wszystkim dzięki swojej lekkostrawności łatwej przyswajalności.

Dzięki neutralnemu smakowi świetnie sprawdza się w różnych rodzajach potraw - zarówno w daniach słonych, jako zamiennik ziemniaków czy ryżu, jak i w słodkich deserach, np. w połączeniu z owocami czy dżemami.

Kasza jaglana należy do jednych z najbogatszych w składniki odżywcze pokarmów. Bogata w białko i węglowodany, zapewnia świetny zastrzyk energii. Jest bogatym źródłem wielu witamin i minerałów - 100 g surowej kaszy zaspokaja około 30% zapotrzebowania na magnez i fosfor, 37% zapotrzebowania na miedź i 82% dziennego zapotrzebowania na mangan. Jest także znaczącym źródłem żelaza, cynku, selenu, potasu, witamin z grupy B (m.in. tiaminy, ryboflawiny, niacyny, folianu), witaminy B6, kwasu pantotenowego oraz cennych, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

Czy kasza jaglana pomoże w odchudzaniu? Co prawda należy do potraw wysokoenergetycznych i ma dość wysoki indeks glikemiczny (ok. 71), ale dzięki wysokiej zawartości białka i niskiej zawartości tłuszczu jest sycąca. Dodatkowo podczas gotowania znacznie zwiększa swoją objętość - nawet 100-gramowa porcja po ugotowaniu stanowi dość obfity posiłek. W związku z tym dla osób odchudzających się będzie dobrym źródłem energii, które dodatkowo skutecznie zabije uczucie głodu. W diecie osób odchudzających się jest zdecydowanie zalecana.

Wartości odżywcze kaszy jaglanej (na 100 g)

  • - białko - 11g
  • - węglowodany - 73g
  • - magnez - 114 mg
  • - fosfor - 285 mg
  • - miedź - 0,7 mg
  • - mangan - 1,6 mg
  • - żelazo - 3 mg
  • - cynk - 1,7 mg
  • - selen - 2,7 mcg
  • - potas - 195 mg
  • - wielonienasycone kwasy tłuszczoweomega-3 i omega-6 - 2 g

Wartość energetyczna kaszy jaglanej - 378 kcal na 100 g.

Kasza ekspandowana (preparowana)

Rozglądając się za kasza jaglaną, łatwo można zauważyć, że występuje w kilku rodzajach, a najpopularniejszy to kasza ekspandowana (inaczej preparowana). Co oznaczają te terminy? Jak najlepiej przyrządzić kaszę jaglaną, by nie tuczyła?

Metoda ekspandowania powoduje nadmuchanie ziaren i ich rozerwanie, znacznie zwiększające ich objętość - podobnie, jak ma to miejsce z popcornem. To bardzo ciekawy sposób przygotowywania kaszy jaglanej, szczególnie dla osób nieprzepadających za jej smakiem - w wyniku tego procesu walory smakowe kaszy znacznie się osłabiają. To również idealny sposób na uczynienie z kaszy jaglanej idealnej, zdrowej przekąski.

Przyrządzenie kaszy jaglanej na odchudzanie

Kasza jaglana stanowi doskonały dodatek do produktów pikantnych, słonych i słodkich. Może być składnikiem dań mięsnych np. kotletów, pulpetów, jak również bazą słodkich deserów, puddingów czy budyniu. Idealnie nada się również jako składnik wielu zup - z jej dodatkiem zupa pomidorowa nabiera cudownej, gęstej konsystencji. Warto podawać ją dzieciom.

Jak przygotować kaszę jaglaną tak, aby nie tuczyła? Jeśli chcemy wykorzystać ją jako zdrową podstawę naszych dietetycznych dań, powinniśmy zadbać o to, by była jak najmniej kaloryczna. Choć nie jesteśmy w stanie fizycznie zmniejszyć liczby kcal w 100 gramach suchego produktu, to sposobem przyrządzenia możemy sprawić, by zwiększyła się jej objętość, w rezultacie czego zjemy jej mniej. By to osiągnąć, należy:

  • - przepłukaną kaszę jaglaną zalać wodą w proporcji 1:3,5
  • - gotować pod przykryciem 30 do 40 minut - znacząco zwiększy wówczas swoją objętość, pochłaniając całą wodę.

Przeciwwskazania

Choć jest bardzo zdrowa i ceniona m.in. z powodu właściwości oczyszczających, nie może być spożywana w dużych ilościach przez każdego. Ograniczyć jej spożywanie powinny m.in. osoby chore na cukrzycę, z uwagi na relatywnie wysoki indeks glikemiczny. Również osoby mające problemy z tarczycą, czy niedobory jodu powinny rozważyć jej ograniczenie.

Dla pozostałych osób bez wątpienia kasza jaglana będzie świetnym wzbogaceniem codziennego menu, zapewniając bogactwo składników mineralnych i ciekawy smak. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdą Państwo naturalną kaszę jaglaną znanych producentów w różnych gramaturach. Do wyboru zarówno w wersji tradycyjnej, jak i w połączeniu z dodatkami, takimi jak gryka czy owies. Posiadamy także kaszę jaglaną w 100 % pochodzącą z naturalnych, kontrolowanych, czystych i certyfikowanych upraw. Nie zawierają żadnych dodatków. Mogą być spożywane przez dorosłych i dzieci. Polecamy ją wszystkim, którzy dbają na co dzień o swoje zdrowie, dobre samopoczucie oraz urodę.

© 2022 - All rights reserved Sklepy internetowe