Cholorek magnezu

Magnez jest uważany za jeden z najcenniejszych biopierwiastków. Jest nam potrzebny od urodzenia aż do śmierci. Jego rola w organizmie jest ogromna - uczestniczy w ważnych reakcjach biochemicznych, jest kluczowy do sprawnego funkcjonowania układu nerwowego, krwionośnego, trawiennego, kostnego, przeciwdziała nadkrzepliwości krwi, czy tworzeniu się kamieni nerkowych, spowalnia procesy starzenia się, wzmacnia odporność organizmu.
Magnez jest pierwiastkiem powszechnym, lecz słabo przyswajalnym. Z pokarmów wchłania się go zaledwie 15-40%.

NIEDOBÓR MAGNEZU - OBJAWY

  • Obniżona odporność
  • Apatia, stany obniżonego nastroju
  • Trudności w koncentracji, problemy z zapamiętywaniem
  • Skurcze mięśni, drżenie powiek
  • Bolesne miesiączki
  • Zaburzenia rytmu serca
  • Ciągły niedobór magnezu może zapoczątkować różne choroby, np. osteoporozę


NIEDOBÓR MAGNEZU DOTYCZY ZWŁASZCZA OSÓB

  • Na szybkich kuracjach odchudzających
  • Będących pod wpływem silnego lub długotrwałego stresu
  • Długotrwale zażywających leki
  • Przepracowanych
  • Pijących kawę i stosujących używki - alkohol, środki odurzające, używki energetyzujące.


JAK UZUPEŁNIĆ NIEDOBÓR MAGNEZU?

  1.  Dieta - najwięcej magnezu mają orzechy, ziarna, produkty zbożowe, kasze, nieoczyszczony ryż (np. brązowy, dziki), suszone owoce, świeże zielone warzywa liściaste, czekolada.
  2. Suplementy diety - najbardziej wskazane są dla osób narażonych na niedobory (silny stres, ciąża, praca fizyczna, długotrwały wysiłek umysłowy).
  3. Przez skórę - według naukowców ta metoda zapewnia najlepszą przyswajalność. Tu niezbędny jest tytułowy chlorek magnezu. W jaki sposób go wykorzystać?

Chlorek magnezu do kąpieli

Relaksująca kąpiel podczas której ciało "nasyci się" życiodajnym magnezem jest banalnie prosta. Wystarczy dodać do kąpieli 1-2 szklanki chlorku magnezu (magnezu w proszku) i spokojnie relaksować się przez 20-30 minut, następnie opłukać ciało wodą (np. pod prysznicem).
W tym czasie nie używamy mydła ani żeli pod prysznic. Nie należy brać kąpieli, gdy na skórze są nawet małe rany lub zadrapania. Taką kąpiel 3-4 razy w miesiącu w zupełności wystarczy.


Moczenie stóp w wodzie z magnezem

To drugi sposób na wykorzystanie chlorku magnezu. W tym celu do 3-4 litrów wody wsypujemy  1-2 łyżki chlorku magnezu i moczymy stopy przez okres 20-30 minut. Zaleca się powtarzać zabieg przez okres 14 dni dwa razy dziennie (rano i wieczorem).

Z częstotliwością kąpieli i ilością magnezu należy uważać ponieważ skutki przedawkowania tak samo jak niedoboru niosą za sobą pewne konsekwencje.