Pakiet Przeszłość i dziś 2. Język polski. Podręcznik. Część 1 i 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

Przeszłość i dziś. Romantyzm. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 1. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury....
111,54 * 114,80 zł
*cena detaliczna

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 106,62 zł

Opis

Przeszłość i dziś. Romantyzm. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 1. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.

W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.

Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.

Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.

Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.

Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).

Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.

Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.

Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.


Przeszłość i dziś. Pozytywizm. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

W podręczniku Przeszłość i dziś dla klasy 2, część 2 znajdują się teksty epoki pozytywizmu.

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.

Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.

W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.

Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.

Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.

Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.

Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).

Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.

Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.

Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.

FAQ

Sekcja Q&A

Kto napisał "Pakiet Przeszłość i dziś 2. Język polski. Podręcznik. Część 1 i 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony"?
Aleksander Nawarecki, Dorota Siwicka, Ewa Paczoska to autorzy tego tytułu.
Są autorami zaledwie kilku podręczników, ale te treści są bardzo wartościowe. Często autorzy podręczników mają wyższe stopnie naukowe w dyscyplinie, na temat której piszą. Ciekawostka: niektórzy autorzy tworzą tylko 1 - 2 materiałów edukacyjnych, skupiając się na eksplorowaniu dziedziny nauczania. Wynikać to może z ich zaangażowania w proces pisania. Nie u każdego zdarza się, że łączenie doświadczenia z ich przekazywaniem dalej idą w parze.

Które wydawnictwo opracowało ten podręcznik?
"Pakiet Przeszłość i dziś 2. Język polski. Podręcznik. Część 1 i 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony" opublikowało Wydawnictwo WSiP.


Jak zweryfikować, czy to właśnie ten podręcznik muszę kupić?
3 kroki do sprawdzenia poprawności zamawianych książek do szkoły:
1. Sprawdź wykaz podręczników w szkole.
2. Zweryfikuj na tytuł, autorów, wydawnictwo.
3. Upewnij się, że wymienione powyżej informacje znajdują się na karcie oglądanego produktu.


Która to część książki?
Jest to część 1 tego podręcznika.


Jakiego zakresu wiedzy jest ta ksiażka?
Ten materiał jest dedykowany do wykorzystania na poziomie zarówno podstawowym jak i rozszerzonym.


Do której serii podręczników szkolnych należy "Pakiet Przeszłość i dziś 2. Język polski. Podręcznik. Część 1 i 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony"?
Tytuł ten należy do serii edukacyjnej "Przeszłość i Dziś".
Wraz z innymi składowymi cyklu, ta książka ma za zadanie dostarczyć spójnych materiałów edukacyjnych, które pomogą ich studentom rozwijać wiedzę jak również umiejętności w sposób systematyczny i zorganizowany.


O wydającym opisywany podręcznik:
Od 1945 r., Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) dostarczają najwyższej jakości materiały edukacyjne dla nauczycieli i uczniów w całej Polsce. Publikując 25 tysięcy pozycji z łącznym nakładem przekraczającym 2 000 000 000 egzemplarzy, WSiP jest jednym z najbardziej znanych publikacji w Polsce. Wydawnictwo specjalizuje się w produkcji różnorodnych materiałów, takich jak poradniki, kursy, repetytoria i podręczniki, . Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne rozwijają też nowoczesne serwisy edukacyjne, jak WSiPnet, oferujące elektroniczne podręczniki, jak również prowadzi Klub Nauczyciela.

Co powinien posiadać uczeń oprócz podręczników?
Na stronach internetowych szkół często można znaleźć informacje dotyczące szczególnych wymagań odnośnie wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się: długopisy, ołówki, przybory do rysowania, artykuły plastyczne i kreatywne. Miej na uwadze zakup odpowiednich zeszytów! Pamiętaj, że uczniowi używającemu przedmiotów, które lubi, takich jak piórnik z ulubionym bohaterem lub plecak w ulubionym kolorze, będzie w szkole weselej. Sprawdź, jakie komplety szkolne polecamy w Bee.pl. Mamy tak szeroki wybór, że na pewno znajdziesz coś inspirującego.


Czy w razie pomyłki mogę wymienić lub zwrócić zakupiony podręcznik?
Oczywiście, że możesz zwrócić zakupiony podręcznik i zamówić ten, którego potrzebujesz. Więcej o tym, w jaki sposób możesz dokonac zwrotu produktu, dowiesz się tutaj.


Szczegóły - Pakiet Przeszłość i dziś 2. Język polski. Podręcznik. Część 1 i 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

Produkty w zestawie (2)

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również




Odkryj radość z ogrodnictwa >>