To czym karmimy nasze pociechy ma ogromny wpływ na ich rozwój, właściwe tempo wzrostu oraz prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu i zachowanie odpowiedniej masy ciała. Niestety w dzisiejszych czasach kiedy to jesteśmy stale zapracowani i zabiegani, w pogoni za codziennymi obowiązkami bardzo często zaczyna brakować nam czasu i energii na przygotowywanie odpowiednich i pełnowartościowych posiłków dla naszych pociech - co może okazać się fatalne w skutkach dla zdrowia oraz funkcjonowania ich młodych organizmów.

Faszerowanie dzieci zapychającymi przekąskami w postaci chipsów i słodyczy nigdy nie odniesie pozytywnych skutków, a także może przyczynić się do kreowania wśród nich niewłaściwych postaw i nawyków żywieniowych - w ich późniejszym dorosłym życiu. Czasem warto poświęcić odrobinę więcej czasu i energii na przygotowywanie dzieciom zdrowych oraz pełnowartościowych posiłków i przekąsek, których regularne spożywanie przyczyni się do zapewnienia pociechom zdrowia oraz utrwali w nich prawidłowe i zdrowe nawyki żywieniowe.

zdrowe przekąski

Pomysły na zdrowe przekąski do szkoły i do pracy

Zdrowe posiłki i fit przekąski wcale nie muszą źle smakować, a ich przygotowanie zabierać długich godzin. Istnieje wiele wiele sprawdzonych i łatwych w wykonaniu przepisów na zdrowe przekąski, które są jednocześnie smaczne i z powodzeniem można je zabrać do szkoły, na dodatkowe zajęcia czy treningi.

Proste przepisy na zdrowe przekąski

Przygotowanie zdrowych przekąsek wcale nie musi być czasochłonne. Poniżej przedstawiamy kilka prostych i tanich przepisów na smaczne i zdrowe przekąski dla dzieci (i nie tylko!):

  • Omlet owsiany z bananem - to pyszne i proste drugie śniadanie, które możemy z powodzeniem zapakować w lunchbox i zabrać ze sobą do szkoły. Wystarczy wbić do miseczki dwa jaja, dodać 3 łyżki płatków owsianych oraz pokrojonego w plasterki banana - całość zblendować. Do zblendowanej masy dodać opcjonalnie bakalie i wymieszać. Smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron aż do uzyskania złocistego koloru.
  • Zdrowe lody - w prosty sposób można je przygotować we własnym domu, a ich niepowtarzalnym smakiem będzie się cieszyć cała rodzina. Do ich przygotowania potrzebujemy zamrożonego banana oraz naturalne masło orzechowe bez dodatku soli, cukru i oleju palmowego. Banan i masło blendujemy ze sobą, aż do uzyskania jednolitej i gładkiej konsystencji. Całość przekładamy do miseczek i możemy opcjonalnie udekorować łyżką jogurtu greckiego oraz pokrojonymi świeżymi owocami lub bakaliami.
  • Pyszne owsiane muffiny - do ich przygotowania wcale nie potrzebujemy cukru ani sztucznych substancji spulchniających. To jakie wybierzemy składniki to kwestia indywidualna - jedyne czego będziemy potrzebować za każdym razem to jaja, odrobina mleka, płatki owsiane i opcjonalnie mąka orkiszowa oraz wedle naszego gustu bakalie, owoce, warzywa, na przykład marchew. Przygotowując zdrowe muffiny musimy pamiętać, aby bardzo dokładnie wymieszać wszystkie mokre oraz suche składniki w dwóch osobnych naczyniach, a następnie wszystko ze sobą połączyć w dużej misie. Kiedy wszystkie składniki są już ze sobą połączone możemy wypełnić formę do muffin specjalnymi papierkami i wlać do nich powstałą masą - całość należy piec w temperaturze około 180 stopni C przez około 25-30 minut.