Przygotowałam dla Ciebie zdrowszy zamiennik tradycyjnego budyniu. Takie cudo można stworzyć z kaszy jaglanej :) Bardzo polecam wypróbowanie tego przepisu ponieważ budyń jest niezwykle prosty w wykonaniu, bardzo smaczny i przede wszystkim zdrowy.
Jeżeli masz  problem z namówieniem domowników do zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze, nie mów im co jest w środku. Gdy spróbują, na pewno polubią ten deser i wtedy nie będzie już odwrotu, a zdrowa kasza jaglana stanie się ich ulubioną :)

Składniki:

- 1 szklanka kaszy jaglanej
- 4 szklanki dowolnego mleka roślinnego
- ulubiony zdrowy ?słodzik? (miód, syrop, konfitura, zmiksowane daktyle, w ostateczności cukier trzcinowy :))
*jeżeli masz ochotę na budyń czekoladowy dodaj 1-2 łyżki karobu lub kakao


Przygotowanie:

1. Dokładnie wypłucz kaszę, aby pozbyć się naturalnej goryczki.
2. Wypłukaną kaszę wsyp do garnka i zalej ją mlekiem roślinnym
3. Gotuj około 20 minut, do momentu aż kasza będzie bardzo miękka
4. Po ugotowaniu dodaj wybrany ?słodzik?
5. Całość zmiksuj na gładką masę
6. Przelej budyń do miseczek, słoiczków czy innych naczyń w którym chcesz go podać :)
7. Na koniec możesz przyozdobić deser owocami, konfiturą lub startą czekoladą.

Smacznego! :)



Uwaga! Budyń świetnie smakuje na gorąco ale można go jeść również na zimno po schłodzeniu w lodówce. Ja często zabieram taki budyń do pracy na drugie śniadanie :) Ale, ale... jeżeli planujesz jeść go na zimno ugotuj kaszę z dodatkową szklanką mleka (dodaj ich 5) ponieważ po schłodzeniu budyń dosyć mocno gęstnieje.