Wiele osób twierdzi, że nie ma czasu, by po powrocie z pracy wyjść z domu i uprawiać sport. Nie powinno być to jednak wymówką dla zaniedbania aktywności fizycznej! Nad swoim ciałem możemy popracować również w domowym zaciszu. Jeśli nie wiecie, jak się do tego zabrać, możecie wspomóc się odpowiednią literaturą.

Pilates

Pilates to powolne ćwiczenia wykonywane przy spokojnej muzyce, które angażują zarówno najważniejsze mięśnie umiejscowione bliżej skóry, jak i te położone głęboko. Służą do rozciągania i rozluźniania, a składają się z ruchów mających źródło zarówno w jodze, jak i w balecie. Aby wiedzieć, czy wszystko robimy prawidłowo, warto sięgnąć po książkę „Pilates na co dzień” » i zapoznać się z podstawowymi ćwiczeniami pilates. Zawiera ona propozycje krótkich treningów relaksujących i rozluźniających, a przy tym dodających energii. Poszczególne ćwiczenia są dokładnie opisane, dzięki czemu każdy bez problemu wykona przedstawione tam układy.

Joga i medytacja >>

Joga

Pochodząca z Dalekiego Wschodu sztuka łącząca w sobie ćwiczenia i medytację zdobyła rzeszę zwolenników w Polsce. Jeśli chcecie rozpocząć przygodę z jogą, sięgnijcie po poradnik „Joga 7/7” ». Skąd ten tytuł? Otóż jogę można ćwiczyć 7 minut przez 7 dni w tygodniu, by osiągnąć zauważalne efekty. Tyle czasu wystarczy, by rozciągnąć mięśnie, zwiększyć elastyczność stawów i uspokoić się.

Niektóre ćwiczenia są jednak przeznaczone wyłącznie dla osób zdrowych. A co, jeśli ktoś np. cierpi na wady postawy? Wtedy warto sięgnąć po „Jogę kręgosłupa” ». Proponowane są w niej zestawy ćwiczeń, które pomagają w leczeniu dolegliwości pleców i wad postawy.

Bieganie

Jeśli mamy taką możliwość, zdecydowanie warto poświęcić czas na aktywność fizyczną na dworze. Najprostszym sportem, jaki można uprawiać, jest bieganie, ale nawet ono wymaga odpowiedniego przygotowania! Dowiecie się tego z pozycji „Zakochaj się w bieganiu!” », gdzie można przeczytać, co jest potrzebne do pierwszych treningów, jak dobrać buty oraz jak jeść przed i po bieganiu. Książka zawiera też cenne porady dla kobiet w ciąży, które chciałyby szybko wrócić do formy po porodzie.

Jeśli jesteście bardziej zaawansowani, może przydać się wam poradnik „Jak biegać szybciej. Od 5 kilometrów do maratonu” ». Pozwala wypracować własny plan treningowy, który umożliwi stopniowy rozwój umiejętności i wytrzymałości, dzięki niemu początkujący biegacz dowie się, jak przygotowywać się startów w zawodach na dłuższe dystanse.

Aktywność fizyczna >>

Fitness

Jeżeli zależy wam na bardziej energicznych ćwiczeniach i zgubieniu paru kilogramów, może lepiej skupić się na fitness? Tutaj wielkie znaczenie ma wytrwałość – przyda wam się więc „Motywator. 8 tygodni do bycia fit” », w którym nie tylko opisano sposób zmiany stylu życia na zdrowszy, ale też zamieszczono porady pomocne w wytrwaniu w nim. Dobrym pomysłem jest też poradnik "dzień po dniu", taki jak „Zostań fit. Nowa ty w 180 dni” », który zawiera informacje dla osób początkujących, umożliwiające im przejście na poziom zaawansowany. Dla wytrwałych natomiast przeznaczone są ćwiczenia opisane w książce „Piekielnie twarda sztuka” », opracowane na podstawie treningów żołnierzy piechoty morskiej.

Propozycji aktywności sportowej jest znacznie więcej. Trekking, nordic walking, jazda na rowerze… Każdy z tych sportów ma zapalonych fanów. Niezależne od tego, na co się zdecydujemy, w każdym przypadku warto zaopatrzyć się w poradnik, dzięki któremu ułatwicie sobie start i unikniecie najczęstszych błędów. Odpowiednią pozycję w naszej księgarni znajdą nawet pasjonaci aktywności rzadkich i egzotycznych!


⇨ Zobacz wszystkie książki o aktywności fizycznej


Więcej tytułów znajdziesz w sekcji "Polecane produkty" poniżej artykułu.

Zobacz także: