W dobie XXI wieku zdrowie, dobra odporność i czas są na wagę złota. Te trzy rzeczy są ze sobą ściśle powiązane, a ich wspólnym mianownikiem jest zdrowa dieta. To klucz do zachowania dobrego zdrowia i właściwej odporności. Mając je nie tracimy cennego czasu na wizyty lekarskie i chorowanie, tylko cieszymy się życiem.

SPIS TREŚCI

Z czego powinna składać się zdrowa dieta?
Czy „Szybkie dania” mogą być zdrowe?
Jaki jest skład Szybkich dań Yummity?
Wegańskie Vergery źródłem pełnowartościowego białka

Z czego powinna składać się zdrowa dieta?

Zdrowa dieta to inaczej zdrowy styl życia, na który składa się pełnowartościowy sposób odżywiania oraz codzienna aktywność fizyczna. Pełnowartościowy sposób odżywiania to taki, który jest prawidłowo zbilansowany. Opiera się przede wszystkim na bogactwie warzyw z dodatkiem owoców, następnie na pełnoziarnistych zbożach takich, jak kasze, ryż brązowy, makaron i pieczywo razowe, na dobrej jakości białku, które znajdziemy w rybach, mięsie, nabiale, lub w roślinach strączkowych i orzechach, na nieprzetworzonych tłuszczach obecnych w awokado, orzechach, zimno tłoczonych olejach, a to wszystko wykończone dodatkiem ziół i aromatycznych przypraw o szerokich właściwościach prozdrowotnych.

Przeciwnie zaś - spożywanie oczyszczonej mąki zbóż, czyli białego pieczywa, jasnych makaronów, białego ryżu i słodyczy jest dalekie od zdrowej diety. Wymienione produkty są ubogie w witaminy, składniki mineralne i błonnik. Osłabiają układ odpornościowy i zwiększają ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych takich, jak cukrzyca, otyłość, nadciśnienie i nowotwory.

Druga ważna dla zdrowia kwestia to codzienna aktywność fizyczna. To niekoniecznie uczęszczanie na siłownię - to również wszelkiego rodzaju aktywności dnia codziennego: wchodzenie po schodach zamiast używania windy, spacery, prace w ogródku, sprzątanie itd.

Czy „Szybkie dania” mogą być zdrowe?

Można jeść zdrowo i szybko przygotować posiłek, a jednocześnie mieć pewność co do składu i jakości jedzonego posiłku. Jeśli uważasz, że brakuje Ci czasu na przygotowywanie sobie jedzenia, to nie trać zapału. Odpowiedzią na Twoje potrzeby są produkty marki Yummity, tworzonej przez dietetyków we współpracy z kucharzami, którzy razem dbają o wysoką wartość odżywczą produktów, ich bogaty smak i aromat.

Produkty marki Yummity to m.in. propozycja Szybkich dań i Vergerów, które są mieszankami zbóż, strączków, warzyw, przypraw, do samodzielnego, bardzo szybkiego przygotowania pełnowartościowych posiłków.


⇨ Zobacz Dania Yummity


Dania Yummity >>


Jaki jest skład Szybkich dań Yummity?

Szybkie dania bazują na pełnowartościowych, bezglutenowych zbożach, jak kasza quinoa i jaglana, ryż brązowy, amarantus lub warzywach strączkowych (jak soczewica). Całość uzupełniona jest smacznymi suszonymi i liofilizowanymi warzywami, owocami i bogactwem aromatycznych ziół i przypraw. Dzięki temu każde danie dostarcza do organizmu dużo błonnika, składników mineralnych, witamin, białka i węglowodanów złożonych, a przy tym ma niski indeks glikemiczny, Sprawiając, że po posiłku czujesz przypływ energii na wiele godzin - bez poczucia senności.

W składzie występują wyłącznie naturalne i suche składniki, do przygotowania w zaledwie 15 minut. Składniki nie zawierają żadnych sztucznych dodatków ani konserwantów i nie wymagają chłodzenia, więc możesz z łatwością zabrać je na wyjazd, do pracy i przechowywać w szafce w domu przez kilka miesięcy.

Do wyboru masz 5 różnych dań, inspirowanych pięcioma różnymi kuchniami świata: indyjską, afrykańską, tajską, orientalną i peruwiańską. Dzięki temu na każdy dzień tygodnia możesz mieć zupełnie inny posiłek.

Jeżeli ktoś jada produkty odzwierzęce, to może (choć nie musi) dodać mięso, rybę, jaja i jeszcze więcej świeżych warzyw, a i tak zajmie to niewiele czasu w stosunku do wymyślenia, przygotowania i doprawienia posiłku od podstaw.

Wegańskie Vergery źródłem pełnowartościowego białka

Drugim równie szybkim w przygotowaniu i wartościowym posiłkiem są Vergery. Vergery to w 100% roślinna alternatywa dla mięsnego burgera, którą przygotowuje się w niespełna 20 minut. Gotową mieszankę wystarczy zalać gorącą wodą, odstawić, a następnie upiec lub usmażyć w formie kotlecików. Jest to mieszanka na bazie wysoce wartościowych, bezglutenowych składników takich jak płatki owsiane, płatki quinoa, mąka z ciecierzycy i białej gryki, suszonych warzyw i przypraw.

Za sprawą takiego doboru składników są nie tylko szybkie w przygotowaniu - stanowią także źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych, magnezu, błonnika i wielu witamin z grupy B. Przy tym mają niski indeks glikemiczny, czyli - tak, jak Szybkie dania - dają poczucie sytości i energii na dłużej.

Vergery występują w trzech wersjach smakowych: burak, marchew i szpinak. Możesz zjeść je na kilka sposobów: z sałatką, w bułce z warzywami lub upiec z nich pasztet.

Mgr inż. Monika Wodyczko, dietetyk kliniczny
Współautor receptur marki Yummity


Zobacz także: