zdrowe koktajle Ewy Chodakowskiej

Koktajle nie są tylko praktyczne, ale przede wszystkim wspomagają nasze zdrowie. Zawierają moc antyoksydantów, czyli substancji odpowiedzialnych za niwelowanie złego wpływu wolnych rodników na organizm. Poprawia się dzięki nim stan cery, włosów i paznokci. Przy tak potężnej porcji witamin wzrasta również odporność.
Regularne spożywanie koktajli to również mniejsza ochota na słodycze. Dzieje się tak, ponieważ napoje te zawierają sporą dawkę błonnika, który daje sytość na długo.

Dzienna porcja błonnika, jaką powinniśmy spożyć to 25-35 g. To błonnik między innymi reguluje pracę jelit. Osoby z zaparciami, które wraz z wypijanymi koktajlami wprowadza do diety dodatkową porcję warzyw i owoców, powinny odczuć wyraźną ulgę.

Wyciśnijmy z warzyw i owoców to co najlepsze!


Poniżej dwa IDEALNE NA LATO i proste w przygotowaniu koktajle z przepisu Ewy Chodakowskiej:


Przepis na koktajl arbuzowy:

białko: 3 g tłuszcze: 11 g węglowodany: 23 g błonnik: 6 g

Składniki:


  • arbuz - 1 szklanka
  • truskawki - 1/3 szklanki
  • świeżo wyciśnięty sok z cytryny - 2 łyżki
  • świeża mięta - 4 łyżki
  • wiórki kokosowe - 2 łyżki


Przygotowanie: Zblenduj wszystkie składniki i schłodź przed podaniem

Uważa się, że cytrusy są bogate w witaminę C, jednak to nasze lokalne truskawki mają jej o wiele więcej. Porcja około 90 g zapewnia dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Po truskawki powinny sięgać osoby, które cierpią na anemię czy problemy z układem krwionośnym.


Przepis na koktajl kokosowo-jagodowy

białko: 5 g tłuszcze: 28 g węglowodany: 56 g błonnik: 5 g

Składniki:


  • czarne jagody - 2 garści
  • banan średni - 1 szt.
  • mleko kokosowe - 1/3 szklanki
  • syrop z agawy - 2 łyżeczki
  • nasiona chia - 1 łyżeczka


Przygotowanie: Zblenduj wszystkie składniki i gotowe

Drżenie nóg i powiek, kołatanie serca, problemy ze snem to objawy niedoboru magnezu. Codzienna porcja magnezu i witaminy B6 między innymi w tym koktajlu wspomoże Cie w uzupełnieniu niedoborów. Jeżeli żyjesz w przewlekłym stresie i pracujesz umysłowo, te dwa składniki są Ci niezwykle potrzebne.


Artykuł został napisany na podstawie książki Ewy Chodakowskiej - Zdrowe koktajle.
W książce znajdziecie 100 przepisów na proste w przygotowaniu koktajle. Przepisy są niezwykle inspirujące, a sama książka pięknie wydana, więc nie sposób przejść obok niej obojętnie!