SPIS TREŚCI

Dlaczego warto ograniczać spożycie mięsa?
Dieta bezmięsna a jakość produktów
Wegańskie burgery - doskonała forma bezmięsnego, pełnowartościowego posiłku
Jak przygotować vergery Yummity?

Dlaczego warto ograniczać spożycie mięsa?

Na całym świecie obserwujemy rosnący trend ograniczania spożycia mięsa. Niektórzy rezygnują z niego całkowicie, przechodząc na dietę wegańską lub wegetariańską. Inni ograniczają jego spożycie na rzecz produktów roślinnych, stosując tzw. flexitarianizm.

Powodów jest wiele - począwszy od względów etycznych, związanych z dobrostanem zwierząt i niechęcią do zabijania ich, przez potrzebę zmniejszenia degradacji środowiska związanej z masową hodowlą zwierząt, po chęć zadbania o własne zdrowie.

Wiele badań naukowych przeprowadzonych w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przemawia za licznymi korzyściami zdrowotnymi płynącymi z ograniczania spożycia mięsa, głównie przetworzonego i czerwonego. Wykazano, że dieta oparta głównie o produkty roślinne, a ograniczająca lub eliminująca produkty odzwierzęce - w szczególności mięso - zmniejsza istotnie ryzyko zachorowania na najczęstsze choroby cywilizacyjne takie, jak nowotwory, choroby układu sercowo – naczyniowego, cukrzycę typu 2, otyłość i chorobę Alzheimera.

Dieta bezmięsna a jakość produktów

Kluczowe znaczenie w diecie bezmięsnej ma jakość spożywanych produktów roślinnych. Pozytywny efekt dla zdrowia obserwowany jest tylko, jeśli dieta opiera się na pełnoziarnistych zbożach, warzywach, owocach pełnych witamin, antyoksydantów, składników mineralnych i błonnika.

Spożywanie głównie żywności roślinnej, lecz wysoko przetworzonej (jak chipsy, słodycze, produkty z białej mąki i skrobi) nie wnosi cennych składników odżywczych i jedynie zwiększa ryzyko rozwoju wymienionych chorób cywilizacyjnych.

Vege produkty >>

Wegańskie burgery - doskonała forma bezmięsnego, pełnowartościowego posiłku

Bardzo popularnym posiłkiem zastępującym mięso są wegańskie burgery. Możemy przygotować je sami w domu lub skorzystać z gotowych rozwiązań. Wegański burger, skomponowany z odpowiednio dobranych składników, może być pod wieloma względami zdrowszy, niż jego mięsny odpowiednik.

Przykładem takiej zdrowej i gotowej mieszanki do szybkiego przygotowania w domu są vergery, czyli wegańskie burgery marki Yummity. Ich bazą są bezglutenowe zboża i warzywa strączkowe, co sprawia, że białko w nich zawarte jest pełnowartościowe - zawiera wszystkie aminokwasy niezbędne dla prawidłowej budowy i pracy mięśni. Ponadto zawarte w nich płatki owsiane (będące źródłem beta-glukanu) oraz mąka z ciecierzycy (bogata w fitosterole) regulują poziom cholesterolu we krwi, korzystnie wpływając na zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób układu krążenia.

Wysoka zawartość błonnika (którego nie znajdziemy w mięsie!) to kolejny aspekt wyróżniający vergery Yummity. Błonnik daje uczucie sytości, korzystnie wpływa na funkcjonowanie jelit i skład mikroflory jelitowej. Sprawia także, że vergery cechuje niski indeks glikemiczny, co jest ważne dla osiągnięcia i utrzymania zgrabnej sylwetki.

Dodatkowo w vergerach Yummity znajduje się ok. 4-krotnie więcej magnezu, niż w mięsie. Jego odpowiedni poziom reguluje pracę układu nerwowego, a w tym zmniejsza zmęczenie, poprawia koncentrację i pamięć, a także jest niezbędny do prawidłowej pracy mięśni. Magnez to składnik mineralny, którego niedobory często występują w społeczeństwie. Szacuje się, że jego niewystarczającą ilość spożywa ok. 90% mężczyzn i 70% kobiet w Polsce. Zwiększone zapotrzebowanie na magnez wykazują osoby aktywnie fizycznie i kobiety w ciąży.

Jak przygotować vergery Yummity?

Vergery Yummity występują w trzech wersjach: burak, szpinak i marchew. Każdy ma wyrazisty smak, podkreślony aromatycznymi przyprawami. Jest to niezwykle szybki i prosty w przygotowaniu posiłek. Wystarczy gotową mieszankę vergerów zalać gorącą wodą, odczekać 15 minut, a następnie usmażyć lub upiec.

Z vergerów możesz przygotować zarówno wsad do bułki, dodatek do sałatki, upiec w formie vege pasztetu albo ulepić i usmażyć pulpeciki do sosu pomidorowego z makaronem. Możliwości są nieograniczone.


Zobacz także: