Długi weekend majowy to okres, w którym wielu z nas po raz pierwszy w roku wyciąga z piwnicy grill i rozpala go, korzystając z długich i ciepłych wieczorów. Mimo że przedmiot ten kojarzy się głównie z mięsem, szaszłykami i tłustymi potrawami, weganie również mogą dobrze i smacznie zjeść. Kto wie, może nawet uda im się kogoś przekonać na wege grill z lekkimi, zdrowymi i pysznymi przysmakami?

Wege grill - zdrowe inspiracje

Możliwości jest mnóstwo i chciałoby się spróbować wszystkiego. Na początku najlepiej skorzystać z prostych i smacznych wege przepisów, których wykonanie nie zajmie wiele czasu.

Grillowane awokado

Awokado to owoc, który na surowo nie smakuje zbyt dobrze, ale po odpowiednim przygotowaniu ciężko się od niego oderwać. Okazuje się, że świetnie nadaje się także na grilla.

Składniki:

  • Awokado Haas (tylko ona nadaje się do grillowania)
  • Szczypiorek
  • Pasta warzywna z pomidorami i porem bezglutenowa Allos (lub jej odpowiednik - warto pamiętać, że pomidory znakomicie komponują się z awokado)
  • Cebula
  • Przyprawa do grilla Vital Food
  • Sól i pieprz

Wykonanie:

  1. Awokado przekrawamy na pół, wyjmujemy pestkę i obsypujemy solą.
  2. Następnie kładziemy je na grillu, przeciętą stroną w dół, i pieczemy przez ok. 5 minut. Owoc powinien się lekko przyrumienić, a miąższ odchodzić od skórki. Należy uważać, gdyż zbyt długie grillowanie może sprawić, że cały miąższ wypłynie.
  3. W międzyczasie kroimy cebulę i szczypiorek i mieszamy je z przyprawami i pastą warzywną.

Tak przygotowaną pastę nakładamy do awokado i grillujemy jeszcze przez minutę.

Zobacz wegańskie propozycje na grilla

Wegańska kanapka grillowa

Zdrowa i smaczna kanapka grillowa to świetny pomysł nie tylko na wieczór spędzony przy ogniu, ale także na kolejny dzień, kiedy ruszymy na szlak spalić zbędne kalorie.

Składniki:

  • Bułka zbożowa lub chleb jasny z ziarnami NaturAvena (można skorzystać także z chleba ciemnego od tej samej firmy)
  • Tofu paprykowe lub tofu z czarnuszką NaturAvena
  • Przyprawa do grilla Vital Food
  • Pesto bazyliowe z tofu Alce Nero
  • Aluminiowa tacka do grillowania

Marynata do tofu:

Przygotowanie:

  1. Tofu kroimy w cienkie plastry i umieszczamy w marynacie na kilka godzin.
  2. Miseczkę ze składnikami przekładamy do lodówki.
  3. Zamarynowane tofu przekładamy na tackę do grillowania i umieszczamy na grillu.
  4. W międzyczasie smarujemy chleb lub bułki pesto i przekładamy grillowanym tofu. Dobrym pomysłem może być także zgrillowanie pieczywa i dołożenie do kanapki innych składników jak np. cebula lub ogórek.

Tak przygotowane kanapki możemy zjeść od razu lub zabrać ze sobą na wycieczkę. Grillowane pieczywo nadaje się do spożycia nawet przez dwa kolejne dni, o ile przechowujemy nasze zapiekanki w lodówce.

Zobacz zdrowe produkty na grill

Wegańskie burgery

Żaden wege grill nie może obyć się bez wegańskich burgerów. Ich wykonanie jest niezwykle proste i szybkie.

Składniki:

  • Duże bułki z sezamem
  • Burger wegetariański meksykański NaturAvena
  • Ogórki (najlepiej kiszone)
  • Pomidory
  • Cebula
  • Pasta kremowa z papryką i chilli Allos

Przygotowanie:

  1. Masę burgerową przygotowujemy zgodnie z opisem na opakowaniu i tak przygotowane burgery grillujemy ok. 5 minut.
  2. W międzyczasie kroimy wszystkie składniki na cienkie plasterki i mieszamy pastę z odrobiną wody, by bardziej przypominała sos.
  3. Szykujemy nasze burgery, smarując obie strony bułki sosem i wkładając pomiędzy wszystkie składniki.
  4. Całość spinamy długą wykałaczką, by zapobiec rozpadaniu się kanapki w trakcie jedzenia.

Zobacz zdrowe produkty na grill

Wege grill może być smaczny

Jak widać w naszych przepisach, wege grill może być naprawdę bardzo smaczny - warzywa z grilla są doskonałą alternatywą dla dań mięsnych. Niemal każdy wegański produkt można w mniejszym lub większym stopniu wykorzystać w procesie przygotowywania jedzenie na grillu. Warto nieco poeksperymentować - kto wie, może uda nam się stworzyć coś, co przekona nawet najbardziej zatwardziałych mięsożerców.