Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3
- Difin
- Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć
-
9788380854451
-
48 godzin + czas dostawy
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik...
43,23 zł
Opis
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.
W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.
Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (67 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.
Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 1012-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.
Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
Jest autorem kilku podręczników, jednak są one wartościowe. Zdarza się, że autorzy podręczników szkolnych mają wysokie kompetencje w dyscyplinie, na temat której piszą. Czy wiesz, że niektórzy autorzy tworzą tylko 1 - 2 materiałów szkolnych, skupiając się bardziej na zgłębianiu dziedziny nauki. Wynikać to może na przykład z włożenia dużego wysyłku w proces katalogowania treści. W przypadku niewielu zdarza się, że łączenie wiedzy z ich przekazywaniem dalej idą w parze.
W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.
Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (67 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.
Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 1012-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.
Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
FAQ
Rozwiewamy wątpliwości! Sprawdź Q&A
Kto napisał "Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3"?
red. Ewa Grudziewska to autor tego tytułu.
Jak zyskać pewność, czy to właśnie ten podręcznik muszę kupić?
Zweryfikuj dokładnie wykaz książek w Twojej szkole w aktualnym roku szkolnym. Zwróć szczególną uwagę na tytuł, autora/autorów oraz wydawnictwo. Miej na uwadze, że każda placówka może mieć inne wymagania dotyczące wykazu podręczników. Dlatego warto jest uzyskać informacje bezpośrednio od wychowawców bądź z wykazu podręczników szkolnych opublikowanych przez szkołę.
W jaką okładkę oprawiony jest podręcznik?
Podręcznik ma miękkie wydanie okładki, co sprawia, że wygodnie korzysta się z niego nawet w podróży do szkoły.
Do której serii podręczników szkolnych należy "Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3"?
Tytuł należy do popularnej serii "Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć".
Wraz z innymi częściami cyklu, podręcznik ten ma na celu dostarczenie kompleksowych materiałów edukacyjnych, które pomogą ich studentom rozwijać wiedzę jak również umiejętności w sposób zorganizowany oraz systematyczny.
Wraz z innymi częściami cyklu, podręcznik ten ma na celu dostarczenie kompleksowych materiałów edukacyjnych, które pomogą ich studentom rozwijać wiedzę jak również umiejętności w sposób zorganizowany oraz systematyczny.
Kiedy wydano podręcznik?
Ta pozycja została opublikowana w 2017 roku. Podręcznik "Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3" od lat jest uznanym źródłem wiedzy i narzędziem dla wielu uczniów. Przez ten okres pozyskał duże zaufanie nauczycieli, co świadczy o jego wartości edukacyjnej.
Która to część książki?
To wydanie stanowi 3 część.
Ile stron zawiera ta pozycja?
Książka liczy 170 stron.
Jest wypełniona edukacyjną treścią udoskonaloną graficznie. Zawiera znaczące, starannie dobrane materiały, które rozwijają wiedzę z danego zakresu.
Jest wypełniona edukacyjną treścią udoskonaloną graficznie. Zawiera znaczące, starannie dobrane materiały, które rozwijają wiedzę z danego zakresu.
W co jeszcze, poza podręcznikami, warto zaopatrzyć ucznia?
Nie zapomnij o odpowiednich zeszytach! Plus na stronach internetowych szkół zazwyczaj można znaleźć informacje dotyczące dodatkowych zapotrzebowań a propos wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się: długopisy, ołówki, mazaki, artykuły plastyczne i kreatywne. Plecak z motywem z ulubionej gry, piórnik z wizerunkiem ukochanego bohatera... W rok szkolny warto wejść pewnie i we własnym stylu! Dedykowane artykuły wyprawkowe dostarczą radości, a nawet zwiększyć nieco pewność siebie. Odpowiednie artykuły kreatywne mogą dostarczyć inspiracji do pracy twórczej. Sprawdź przybory i inne artykuły do szkoły, z którymi, w naszej opinii, warto zacząć rok szkolny.
Czy w razie pomyłki mogę wymienić lub zwrócić podręcznik?
Produkty nie podlegają wymianie, ale pamiętaj o tym, że przy zakupie online zawsze możesz zwrócić, a w zamian zamówić ten właściwy. Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak zwracać produkty? Wszystkie informacje znajdziesz na tej stronie.
Szczegóły - Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3
- Autor: Ewa Grudziewska
- Wydawnictwo Difin
- Seria Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2017
- Ilość stron: 170
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788380854451
- Język: polski
- Podtytuł: Programy zajęć Część 3
- ISBN: 9788380854451
- EAN: 9788380854451
- Wymiary: 16.0x23.0x1.2 cm
Dane producenta
Difin sp z o.o., Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa, Polska, info@difin.pl, tel. 22 851 45 61
Recenzje
Recenzje
Inni Klienci kupili również
Popularne tematy: