Kiedy sezon na grillowanie z rodziną i przyjaciółmi trwa w najlepsze, warto przyjrzeć się również potrawom, które zaspokoją potrzeby wegan i wegetarian rezygnujących z soczystych kiełbas i karczków na rzecz dań bezmięsnych. Jedną z potraw, która może zdecydowanie pozytywnie zaskoczyć nawet niejednego mięsożercę, jest z pewnością tofu z grilla. Jakie ma właściwości i jakie są sposoby, aby jego smak był niezapomniany?

Właściwości tofu

Tofu znane jest ze swoich licznych korzystnych właściwości zdrowotnych. Jest doskonałą alternatywą dla mięsa dzięki wysokiej zawartości minerałów (m.in. żelazo, selen, miedź, mangan czy fosfor) oraz dzięki bogactwu w wapń i białko.

Ma właściwości przeciwutleniające i działa korzystnie na układ krwionośny (m.in wspomaga obniżenie ciśnienia krwi).

Jako źródło flawonoidów i izoflawonoidów, może mieć wpływ na opóźnienie namnażania się i wzrostu komórek rakowych.

Tofu to samo zdrowie - a do tego może być wyjątkowo smaczne, jeśli tylko wiemy, jak je przyrządzić. Przedstawiamy trzy niezawodne przepisy na wyjątkowe grillowane tofu, które zachwyci nawet zdeklarowanych mięsożerców!

Zobacz pasty polecane do kanapek >>

Przepisy na tofu z grilla. Sekret tkwi w marynatach

1. Syrop z daktyli i ostra papryczka

Tajemnicą wszystkich fantastycznie przyrządzonych potraw na grilla z tofu jest dobra marynata i odpowiednia ilość czasu poświęcona na marynowanie serka.

Składniki do marynaty:

Warzywa drobno siekamy, następnie zalewamy oliwą, sosem sojowym i syropem. Energicznie mieszamy, po czym zalewamy tofu marynatą. Serek powinien się marynować co najmniej przez dwie godziny w chłodnym miejscu.

Po wyjęciu grillujemy tofu z obu stron, na sam koniec polewając resztą marynaty. Tego smaku nie da się zapomnieć!

Sprawdź ofertę produktów wegetariańskich

2. Papryka i miód

Dla miłośników ostrzejszych potraw mamy kolejny, sprawdzony przepis na pyszną marynatę.

Składniki do marynaty:

  • dwie trzecie szklanki oliwy z oliwek
  • trzy łyżki sosu sojowego
  • łyżka startego korzenia imbiru (może być także imbir mielony)
  • łyżka miodu
  • odrobina pieprzu.

Składniki należy wymieszać i zanurzyć w nich plastry tofu, pozostawiając w chłodnym miejscu na godzinę lub dwie.

Do przygotowania sosu potrzebne będą:

  • trzy duże papryki
  • średniej wielkości czerwona cebula
  • czosnek (według uznania)
  • pomidory bez skórki (mogą być świeże lub z puszki)
  • trzy łyżki cukru trzcinowego lub cztery łyżki ksylitolu
  • łyżka oregano.

W pierwszej kolejności smażymy cebulę i czosnek, następnie dodajemy posiekaną paprykę i pomidory bez skórki. Całość należy dusić do zmięknięcia warzyw, następnie zmiksować i przyprawić solą, pieprzem i oregano.

Sosem można polać grillowane tofu, lub podać w osobnej miseczce jako dip. Grillowanie czas zacząć!

Sprawdź ofertę na wegetariański grill

3. Musztarda pełna charakteru

Musztarda jest z pewnością nieodzownym elementem każdego grillowania. Czego potrzebujemy do musztardowej marynat

Składniki do marynaty:

  • musztarda sarepska
  • ciemne piwo
  • sos sojowy
  • syrop z agawy
  • olej lniany lub z pestek z dyni
  • wszystko powyższe po jedną czwartą szklanki
  • średnia cebula
  • sól i pieprz (do smaku).

Mieszamy ze sobą wszystkie składniki marynaty, łączymy z posiekaną cebulą. Następnie tofu pocięte w cienkie plastry marynujemy, najlepiej przez całą noc. Na koniec wrzucamy tofu na grilla, a gotowe danie przyozdabiamy listkiem bazylii i odrobiną musztardy francuskiej.

Smacznego!