Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2

Podręcznik Oblicza epok dla klasy 3, część 2 obejmuję: Literaturę wojenną. Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą...
55,99 * 57,40 zł
*cena detaliczna

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 48,79 zł

Opis

Podręcznik Oblicza epok dla klasy 3, część 2 obejmuję:

  • Literaturę wojenną.

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu - rozpoczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu), a także pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyróżniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).

By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, również z kultury popularnej - dobranymi zarówno ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art).

Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (Sprawdź się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu.

Struktura tematu (jednostki lekcyjnej)

Tytuł lekcji - zaciekawiający, nawiązujący do omawianego utworu.

Oś czasu wizualizująca czas powstania dzieła.

Tekst odautorski podzielony na podrozdziały - wprowadza podstawowe treści nauczania wyszczególnione w podstawie programowej, zawiera informacje o genezie (U źródeł tekstu), gatunku (Forma gatunkowa) oraz kontekstach, w jakich należy utwór odczytywać.

Elementy graficzne (tabele, schematy, diagramy) ułatwiające zapamiętywanie wiadomości.

Ramki Wiedzieć więcej zawierające dodatkowe informacje o charakterze ciekawostek, uzupełnień - ubarwiają i rozszerzają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem.

Ramki O twórcy - przy pierwszym tekście danego autora w podręczniku - wprowadzają dodatkowe informacje biograficzne.

Tekst - z numeracją wersów (w przypadku wiersza) i akapitów (w przypadku tekstów nieliterackich), z przypisami.

Konteksty (fotografie, reprodukcje, kadry filmowe itp.) wraz z opisami, które wyjaśniają ich powiązania z utworem z epoki, oraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację kontekstu lub stawiającymi problem do dyskusji.

Ramki Pojęcia kluczowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów.

Polecenia w lekcjach literacko-kulturowych, podzielone na części:

  • Analiza, Interpretacja - służą pogłębionej lekturze dzieła, uczą analizy i interpretacji całych utworów lub wskazanych fragmentów z uzasadnieniem  odwołującym się do odpowiednich kontekstów oraz własnego doświadczenia lekturowego i życiowego;
  • Wartości i postawy - propozycja przedyskutowania przez uczniów problemu dotyczącego wartości / postaw oraz konfliktów wartości / postaw obecnych w utworze, w tym propozycja odniesienia się uczniów do cudzych wypowiedzi czy poglądów na ten temat; propozycja przedyskutowania problemu dotyczącego związku wartości poznawczych, etycznych i estetycznych obecnych w utworze;
  • Wypowiedź pisemna - polecenie stworzenia wypowiedzi pisemnej w jednym z gatunków wskazanych w podstawie programowej;
  • Zadanie projektowe - fakultatywnie w niektórych lekcjach propozycja własnego, uczniowskiego projektu, odnoszącego się do zainteresowań i osiągnięć uczniów oraz problematyki tekstów omawianych na lekcji.

Ćwiczenia w lekcjach językowych.

Infografiki na rozkładówkach - w atrakcyjny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia kształcenia literacko-kulturowego.

Struktura materiału powtórzeniowego po dziale

Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości

  • schemat odnoszący się do treści działu, zawierający najważniejsze informacje o utworach z epoki (m.in. autor, data powstania, gatunek, motywy i symbole).
  • przypomnienie najważniejszych pojęć z lekcji literacko-kulturowych i lekcji językowych, z odsyłaczem do odpowiedniej strony w podręczniku.
  • polecenia (otwarte i zamknięte) odnoszące się do treści działu, sprawdzające stopień opanowania materiału.

Analiza tekstu nieliterackiego - materiały służące doskonaleniu umiejętności retorycznych.

Tworzenie własnego tekstu - materiały przygotowujące ucznia do samodzielnego napisania dłuższej wypowiedzi pisemnej.

Na końcu podręcznika znajdują się:

  • Indeks pojęć - pomagający w uporządkowaniu zdobytej wiedzy i zapewniający przyswojenie najważniejszej terminologii;
  • Indeks osób

FAQ

Sekcja FAQ

Kto napisał "Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2"?
Za treścią książki stoją Chemperek Dariusz,Kalbarczyk Adam,Trześniowski Dariusz.
Są autorami zaledwie kilku podręczników szkolnych, ale ich treści są wartościowe. Autorzy podręczników szkolnych mają wyższe stopnie naukowe w dziedzinie, na temat której piszą. Niektórzy autorzy tworzą tylko do 2 materiałów edukacyjnych, skupiając się bardziej na zgłębianiu dziedziny nauki. Wynikać to może z ich zaangażowania w proces pisania. Nie dla każdego zdarza się, że łączenie doświadczenia z ich przekazywaniem idą w parze.
 
Które wydawnictwo opracowało ten podręcznik?
Podręcznik "Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2" został opracowany przez Wydawnictwo WSiP.

 
Jaki jest numer zatwierdzenia MEN tego podręcznika?
952/6/2021 jest numerem dopuszczenia MEN podręcznika. Numer MEN, czyli numer Ministerstwa Edukacji Narodowej, znajdujący się na podręczniku szkolnym informuje nauczyciela o tym, że minister oficjalnie dopuścił podręcznik do użytku edukacyjnego. Co ciekawe, termin podręcznik powinien być używany wyłącznie w przypadku książki do nauczania posiadającej właśnie nr dopuszczenia MEN.

Czy podręcznik jest zgodny z aktualnym programem nauczania?
Tak, "Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2" został napisany zgodnie z obowiązującymi w dniu przyznania numeru wytycznymi programu nauki. Podręcznik został oznaczony numerem dopuszczenia MEN, czyli Ministerstwa Edukacji Narodowej, co oznacza, że został oceniony pod kątem merytorycznym.

 
Skąd mam wiedzieć, że to właśnie ten podręcznik muszę kupić?
Zweryfikuj uważnie wykaz książek obowiązujących w Twojej szkole w bieżącym roku szkolnym. Zwróć uwagę na zgodność numeru dopuszczenia MEN, tytułu, autora/autorów oraz wydawnictwa. Pamiętaj, że każda jednostka nauczania może mieć inne wymagania dotyczące podręczników. Dlatego warto jest uzyskać informacje bezpośrednio od nauczycieli bądź z wykazu podręczników szkolnych otrzymanych w szkole.

 
Kilka słów o wydawcy tego podręcznika:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) to jedno z najstarszych wydawnictw w Polsce, które zaczynało swoją działalność w 1945 r. Od momentu wydania pierwszego podręcznika, wydano ponad 25 000 tytułów, z łącznym nakładem ponad 2 mld egzemplarzy. Obecnie WSiP specjalizuje się w wydawaniu materiałów edukacyjnych, takich jak podręczniki, repetytoria, poradniki i kursy, z udziałem uznanych naukowców, ekspertów i metodyków. Poza tradycyjnymi wydaniami posiada w asortymencie również platformę internetową WSiPnet z wersjami cyfrowymi podręczników oraz Klub Nauczyciela.
 
Która to część książki?
Jest to część 2 tego podręcznika.

 
Jakiego zakresu wiedzy jest podręcznik Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2?
Książka ta jest przeznaczona dla uczniów na poziomie zarówno podstawowym jak i rozszerzonym.

 
Co powinien posiadać uczeń oprócz podręczników?
Na stronach internetowych szkół często można znaleźć informacje dotyczące szczególnych wymagań a propos wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się często: długopisy, ołówki, mazaki, artykuły plastyczne i kreatywne. Pamiętaj o nabyciu zeszytów! Plecak w ulubionym kolorze, piórnik z wizerunkiem ukochanego bohatera... W rok szkolny warto wejść z dobrą energią i w dobrym stylu! Dobrze dobrane artykuły wyprawkowe dostarczą radości, a wręcz dodać nieco pewności siebie. Odpowiednie artykuły kreatywne mogą dostarczyć inspiracji do pracy twórczej. Sprawdź artykuły i przybory do szkoły, z którymi warto zacząć rok szkolny.

 
Czy mogę zwrócić lub wymienić kupiony podręcznik?
Zawsze możesz zwrócić podręcznik i zamówić ten, którego potrzebujesz. Więcej o tym, w jaki sposób można zwrócić produkt, dowiesz się na tej stronie.

 

Szczegóły - Oblicza epok 3.2. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Część 2

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również




Odkryj radość z ogrodnictwa >>