Przeszłość i dziś. Renesans-Oświecenie. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
- WSiP
- Przeszłość i Dziś
- 951/2/2019
-
9788363462666
-
1 dzień + czas dostawy
Opis
Druga część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to:
- Renesans
- Barok
- Oświecenie
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.
Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.
W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.
Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).
Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.
Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.
Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.
FAQ
Sekcja pytań i odpowiedzi
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, z ponad 70-letnim doświadczeniem, to ceniony podmiot na polskim rynku edukacyjnym. Zaczynając od publikacji pierwszego podręcznika w 1945 roku, WSiP wydało gigantyczną liczbę materiałów edukacyjnychwe współpracy z doświadczonymi naukowcami i ekspertami. Oferta wydawnictwa obejmuje liczne serie podręczników, repetytoria, poradniki i kursy, a także innowacyjne serwisy edukacyjne, takie jak WSiPnet. Dodatkowo, WSiP prowadzi Klub Nauczyciela, oferując dedykowane wsparcie dla profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
Wraz z innymi tytułami z cyklu, ta książka ma za zadanie dostarczyć kompleksowych materiałów dydaktycznych, które pomogą ich studentom rozwijać wiedzę i umiejętności w sposób systematyczny i zorganizowany.
Szczegóły - Przeszłość i dziś. Renesans-Oświecenie. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Autor: Krzysztof Mrowcewicz
- MEN: 951/2/2019
- Wydawnictwo WSiP
- Seria Przeszłość i Dziś
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Miękka
- Ilość stron: 224
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788363462666
- Język: polski
- Podtytuł: Liceum i technikum
- Nr wydania: 1
- ISBN: 9788363462666
- Powiązane tematy: Księgarnia Białystok, Księgarnia Grajewo