Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa

Przeszłość i dziś. Starożytność i średniowiecze. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 1. Reforma 2019. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony Pierwsza część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom...
111,10 * 114,80 zł
*cena detaliczna

Dodaj do schowka

najniższa cena z 30 dni: 104,73 zł

Opis

Przeszłość i dziś. Starożytność i średniowiecze. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 1. Reforma 2019. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

Pierwsza część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to:

  • Starożytność. Grecja i Rzym
  • Starożytność. Świat Biblii
  • Średniowiecze

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.

Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.

W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.

Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.

Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.

Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.

Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).

Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.

Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne,kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.

Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.


Przeszłość i dziś. Renesans-Oświecenie. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 2. Reforma 2019. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

Druga część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to:

  • Renesans
  • Barok
  • Oświecenie

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.

Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.

W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.

Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.

Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.

Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.

Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).

Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.

Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.

Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.

FAQ

Sekcja FAQ

Kto jest autorem "Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa"?
Autorem podręcznika jest Krzysztof Mrowcewicz.
Mamy szeroki wybór podręczników napisanych przez tego autora. Niewielka liczba autorów publikuje powyżej 10 książek w swojej karierze. Wybrany autor należy do elity, która zbliża się do tego rekordu. Wskazuje to na niezwykłe zaangażowanie w edukację. Wachlarz tytułów dowodzi szerokiej wiedzy i umiejętności jej przekazywania. Autorzy podręczników często stają się autorami wielu książek, ponieważ ich prace są dobrze przyjmowane przez nauczycieli i uczniów, co prowadzi do zapotrzebowania na więcej materiałów od tego samego autora.

Jakie wydawnictwo opracowało tę książkę?
Książka "Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa" została wydana przez Wydawnictwo WSiP.


Jaki numer dopuszczenia MEN posiada ten podręcznik?
951/1/2019 jest numerem dopuszczenia MEN podręcznika. Numer MEN, czyli po rozwinięciu skrótu: numer Ministerstwa Edukacji Narodowej, umieszczony na podręczniku szkolnym informuje ucznia o tym, że ministerstwo oficjalnie dopuściło podręcznik do użytku edukacyjnego. Jako ciekowostkę zaznaczmy, że termin podręcznik powinien być używany wyłącznie w przypadku książki szkolnej posiadającej nr dopuszczenia MEN.

Czy ten podręcznik spełnia wymogi aktualnego programu nauczania?
Tak, "Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa" został przygotowany zgodnie z obowiązującymi na dzień wydania numeru wytycznymi programu nauki. Podręcznik został określony numerem dopuszczenia MEN, co oznacza, że został zweryfikowany w kwestii zgodności z ramą programową.


Jak zweryfikować, czy to ten podręcznik muszę kupić?
By dokonać udanych zakupów książek szkolnych:
  • Sprawdź listę niezbędnych do kupienia podręczników w szkole.
  • Zweryfikuj zgodność tytułu, nr MEN, autorów, wydawnictwa.
  • Sprawdź, czy wymienione wyżej dane znajdują się na karcie oglądanego produktu.



Jaki zakres wiedzy obejmuje podręcznik Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa?
Ten materiał jest rekomendowany do wykorzystania na poziomie zarówno podstawowym jak i rozszerzonym.


Do jakiej serii publikacji edukacyjnych należy "Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa"?
Tytuł należy do popularnej serii edukacyjnej "PRZESZŁOŚĆ I DZIŚ".
Podobnie jak pozostałe składniki z cyklu, podręcznik został stworzony celem zapewnienia uczniom kompleksowych materiałów dydaktycznych, które umożliwią im rozwój umiejętności i wiedzy w sposób uporządkowany, jak również logiczny.


Która to jest część podręcznika?
To wydanie stanowi 1 część.


Przeczytaj o wydającym ten podręcznik:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) to jedno z najdłużej funkcjonujących wydawnictw w Polsce, które zaczynało swoją działalność w 1945 r. Od publikacji pierwszego podręcznika, opublikowano ponad 25000 tytułów, o łącznym nakładzie przekraczającym 2 mld egzemplarzy. Obecnie Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne specjalizują się w wydawaniu materiałów edukacyjnych, takich jak poradniki, kursy, repetytoria i podręczniki, z udziałem cenionych naukowców, ekspertów i metodyków. Poza tradycyjnymi wydaniami ma w asortymencie również serwis internetowy WSiPnet z wersjami cyfrowymi podręczników oraz Klub Nauczyciela.

W co, poza podręcznikami, warto zaopatrzyć ucznia?
Pamiętaj o odpowiednich zeszytach. Plus na stronach www szkół zazwyczaj można znaleźć informacje dotyczące dodatkowych zapotrzebowań a propos wyprawki dla poszczególnych klas. Na listach zazwyczaj znajdują się często: długopisy, ołówki, flamastry, artykuły plastyczne i kreatywne. Plecak w ulubionym kolorze, piórnik z wizerunkiem ukochanego bohatera... W rok szkolny warto wejść energetycznie i w dobrym stylu! Dobrze dobrane artykuły wyprawkowe dostarczą radości, a wręcz zwiększyć nieco pewność siebie. Odpowiednie artykuły kreatywne mogą zainspirować do pracy twórczej. Sprawdź wyprawkę szkolną, z którą, w naszej opinii, warto wejść w nowy rok szkolny.


Czy mogę zwrócić lub wymienić kupiony podręcznik?
Produkty nie podlegają wymianie, ale musisz wiedzieć, że przy zakupie online zawsze możesz zwrócić, a w zamian zamówić ten właściwy. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwracać podręczniki? Komplet informacji znajdziesz na tej stronie.


Szczegóły - Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa

Produkty w zestawie (2)

Recenzje

Podziel się swoją opinią

Oceń produkt

Inni Klienci kupili również




Odkryj radość z ogrodnictwa >>