Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa
- WSiP
- Przeszłość i Dziś
- 951/1/2019
-
ZEST_WSIP05
-
1 dzień + czas dostawy
Przeszłość i dziś. Starożytność i średniowiecze. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 1. Reforma 2019. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Pierwsza część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to:
- Starożytność. Grecja i Rzym
- Starożytność. Świat Biblii
- Średniowiecze
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.
Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.
W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.
Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).
Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.
Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne,kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.
Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.
Przeszłość i dziś. Renesans-Oświecenie. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 2. Reforma 2019. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Druga część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to:
- Renesans
- Barok
- Oświecenie
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.
Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.
W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.
Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).
Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych – tam, gdzie było to możliwe – z treściami z zakresu literatury i kultury.
Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim – pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.
Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, „okienek” z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.
FAQ
Sekcja FAQ
- Sprawdź listę niezbędnych do kupienia podręczników w szkole.
- Zweryfikuj zgodność tytułu, nr MEN, autorów, wydawnictwa.
- Sprawdź, czy wymienione wyżej dane znajdują się na karcie oglądanego produktu.
Podobnie jak pozostałe składniki z cyklu, podręcznik został stworzony celem zapewnienia uczniom kompleksowych materiałów dydaktycznych, które umożliwią im rozwój umiejętności i wiedzy w sposób uporządkowany, jak również logiczny.
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) to jedno z najdłużej funkcjonujących wydawnictw w Polsce, które zaczynało swoją działalność w 1945 r. Od publikacji pierwszego podręcznika, opublikowano ponad 25000 tytułów, o łącznym nakładzie przekraczającym 2 mld egzemplarzy. Obecnie Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne specjalizują się w wydawaniu materiałów edukacyjnych, takich jak poradniki, kursy, repetytoria i podręczniki, z udziałem cenionych naukowców, ekspertów i metodyków. Poza tradycyjnymi wydaniami ma w asortymencie również serwis internetowy WSiPnet z wersjami cyfrowymi podręczników oraz Klub Nauczyciela.
Szczegóły - Przeszłość i dziś 1. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 1 liceum i technikum. Część 1-2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoła ponadpodstawowa
- Autor: Krzysztof Mrowcewicz
- MEN: 951/1/2019
- Wydawnictwo WSiP
- Seria Przeszłość i Dziś
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Miękka
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: ZEST_WSIP05
Produkty w zestawie (2)

Druga część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to: Renesans Barok Oświecenie Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające...

Pierwsza część podręcznika Przeszłość i dziś dla klasy 1 zawiera trzy działy odpowiadające epokom historycznoliterackim. Są to: Starożytność. Grecja i Rzym Starożytność. Świat Biblii Średniowiecze Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok...
Cena rynkowa produktów w zestawie: 118,30 zł
Kupując ten zestaw oszczędzasz: 2,86 zł (-2%)
Recenzje
Recenzje
Inni Klienci kupili również
Mamy też: